Hej!
Ved ikke om dette spørgsmål havner det rette sted, men jeg prøver. Måske kan en moderator flytte det ellers.
Vi skal snart flytte ind i en lejlighed, som har en bordplade i køkkenet lavet af en meget grov gråbrun beton. Pladen har en mængde ret store huller (tænk bobler/ujævnheder fra støbningen).
Af hygiejniske årsager vil jeg gerne spartle disse huller på en eller anden måde.
Jeg har så nogle spørgsmål, som der sikkert er nogen kyndige, der kan give tips om.
1. Kan jeg bruge almindeligt vægspartel tror I, eller er der brug for en særlig type?
2. Kan man købe farvet spartel i en bestemt nuance, eller kan man farve det selv?
3. Nogle tips til, hvordan jeg gør rent i hullerne/ujævnhederne for at få spartelmasse til at binde.
4. Andre ting jeg skal tænke på?
Ved ikke om dette spørgsmål havner det rette sted, men jeg prøver. Måske kan en moderator flytte det ellers.
Vi skal snart flytte ind i en lejlighed, som har en bordplade i køkkenet lavet af en meget grov gråbrun beton. Pladen har en mængde ret store huller (tænk bobler/ujævnheder fra støbningen).
Af hygiejniske årsager vil jeg gerne spartle disse huller på en eller anden måde.
Jeg har så nogle spørgsmål, som der sikkert er nogen kyndige, der kan give tips om.
1. Kan jeg bruge almindeligt vægspartel tror I, eller er der brug for en særlig type?
2. Kan man købe farvet spartel i en bestemt nuance, eller kan man farve det selv?
3. Nogle tips til, hvordan jeg gør rent i hullerne/ujævnhederne for at få spartelmasse til at binde.
Du kan ikke bruge almindeligt spartelmasse. Jeg ville teste med ren portlandcement blandet med vand til en passende spartelmasse konsistens. Der findes vel reparations "masse" til beton, men jeg tror ikke, det tilføjer noget
Jeg har støbt en bordplade til et udekøkken, og den fik også lidt fordybninger. Jeg tog samme mørtel, som blev brugt til støbningen, og børstede det ned i fordybningerne og fugtede pladen. Da alt var hærdet, sleb jeg bordpladen med vådslibepapir. Resultatet blev en glat bordplade uden fordybninger, men at det blev en lidt mørkere nuance, hvor der tidligere havde været fordybninger. Samtidig synes jeg, det blev pænere med nuanceforskellene. I dag ville jeg nok have brugt Ardex a31, da det sandsynligvis havde været nemmere.
Et andet spørgsmål er, om bordpladen er behandlet på nogen måde. Det kan sikkert påvirke, hvor godt noget binder sig.
Et andet spørgsmål er, om bordpladen er behandlet på nogen måde. Det kan sikkert påvirke, hvor godt noget binder sig.
arbejder med beton og har støbt tre bordplader selv hjemme og brug cement til porerne i pladen og behandl med Lithurin og en sealingA Andreascanr sagde:Hej!
Ved ikke om dette spørgsmål ender det rigtige sted, men jeg prøver. En moderator kan måske flytte det rigtigt ellers.
Vi flytter snart ind i en lejlighed, der har en bordplade i køkkenet lavet af noget meget grov gråbrun beton. Pladen har en mængde ret store huller (tænk bobler/ujævnheder fra støbningen).
Af hygiejniske årsager vil jeg gerne spartle hullerne på en eller anden måde.
Jeg har nogle spørgsmål, som der sikkert er nogen kyndige, der kan give tips omkring.
1. Tror I, jeg kan bruge almindelig vægspartelmasse, eller er der brug for en specialsort?
2. Kan man købe farvet spartelmasse i en bestemt nuance, eller kan man farve det selv?
3. Nogle tips til, hvordan jeg gør rent i hullerne/ujævnhederne for at få spartel til at hæfte.
Klik her for at svare