Hej!

Jeg har fjernet en døråbning, hvor væggen er af spånplader, har reglet og lukket denne åbning med en gipsplade. Der er blevet en lille samling rundt omkring, og jeg modtager gerne nogle tips og råd om, hvordan jeg smartest går videre nu!

Kan jeg bare spartle og jævne ud for derefter at male? Eller er der en meget stor risiko for, at spartelmassen revner?

Skal jeg spartle, så renoveringstapet ovenpå og derefter male?

Eller findes der en endnu bedre måde?

En novice, der gerne modtager tips, tak!!

• Gipsvæg installeret på tidligere døråbning, rummet har grå vægge og lyskontakt til højre. Skruer synlige omkring gipspladen.
Puds hele væggen.

• Synes
Tjrex
  • Laddar…
B
Det går vel at sætte papirstrimmel og spartle, men hvad var grunden til, at du ikke fjernede al gips frem til næste langsideskarv?

B bygges sagde:
Det går vel at sætte papirremsa og spartle, men hvad var grunden til, at du ikke fjernede al gips indtil næste langsideskarv?
Hej Bygges!

Grunden er, at det er spånplader, som er vægge i mit hus, bygget i 1981!

Så det blev sådan, at jeg fjernede døren og erstattede den med gips, kørte en remsa og spartel i dag, er tilfreds med resultatet! :)

B
D Dennisen sagde:
Hej Bygges!

Anledningen är att det är spånplader som er vægge i mit hus, bygget i 1981!

Så det blev som så at jeg tog døren af og erstattede den med gips, kørte i dag en strimmel og spartelmasse, er tilfreds med resultatet! :)
Aha syntes det så ud som gips ved siden af men det er altså spartlede og malede spånplader?

B bygges sagde:
Aha tyckte det såg ut som gips bredvid men det är alltså spacklade och målade spånplader?
Lige præcis! Det er et klædeskab, det er spånplade, og så er der vel lidt maling/tapet på, ganske enkelt :)

Her er den anden side:

• Et klædeskab med spånplade og delvist malede eller tapetserede vægge, ved siden af en dør med hvidt håndtag.
D Dennisen sagde:
Ja, det er det! Det er en garderobe, det er spånplade, så er det vel lidt maling/tapet på simpelthen:)

Her er den anden side:
Hvordan gjorde du det, og blev du tilfreds?

G GitLarre sagde:
Hvordan gjorde du, og blev du tilfreds?
Hej! Jo, men jeg synes det gik ganske godt, jeg spartlede med en sådan "væv" i samlingen inde i skabet, for der ville jeg ikke sætte noget tapet, så satte jeg spartelmasse over væven, og derefter sleb jeg og malede.

I hallen spartlede jeg samlingen, og så satte jeg renoveringstapet ovenpå, man kan ane, hvor døren har været, hvis man "aktivt" leder, ellers er det ikke noget, man tænker på!

Derefter er det en smule tydeligere i skabet, men det betyder ikke noget for mig!

• Hvid dør og glatte vægge med neutral farve, belyst af en moderne væglampe i en gang, hvor væggene er nyligt spartlede og malede.
  • En glat væg i et skab med en næsten usynlig samling, hvor væv og spartelmasse er brugt, omgivet af nogle møbelhjørner.
  • En garderobe med frakker og tasker hængende, væg med spartlet og malet overflade, samt en lyskontakt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.