Hej!
Jeg har fjernet en døråbning, hvor væggen er af spånplader, har reglet og lukket denne åbning med en gipsplade. Der er blevet en lille samling rundt omkring, og jeg modtager gerne nogle tips og råd om, hvordan jeg smartest går videre nu!
Kan jeg bare spartle og jævne ud for derefter at male? Eller er der en meget stor risiko for, at spartelmassen revner?
Skal jeg spartle, så renoveringstapet ovenpå og derefter male?
Eller findes der en endnu bedre måde?
En novice, der gerne modtager tips, tak!!
Jeg har fjernet en døråbning, hvor væggen er af spånplader, har reglet og lukket denne åbning med en gipsplade. Der er blevet en lille samling rundt omkring, og jeg modtager gerne nogle tips og råd om, hvordan jeg smartest går videre nu!
Kan jeg bare spartle og jævne ud for derefter at male? Eller er der en meget stor risiko for, at spartelmassen revner?
Skal jeg spartle, så renoveringstapet ovenpå og derefter male?
Eller findes der en endnu bedre måde?
En novice, der gerne modtager tips, tak!!
Hej Bygges!B bygges sagde:
Grunden er, at det er spånplader, som er vægge i mit hus, bygget i 1981!
Så det blev sådan, at jeg fjernede døren og erstattede den med gips, kørte en remsa og spartel i dag, er tilfreds med resultatet!
Aha syntes det så ud som gips ved siden af men det er altså spartlede og malede spånplader?D Dennisen sagde:
Hej! Jo, men jeg synes det gik ganske godt, jeg spartlede med en sådan "væv" i samlingen inde i skabet, for der ville jeg ikke sætte noget tapet, så satte jeg spartelmasse over væven, og derefter sleb jeg og malede.G GitLarre sagde:
I hallen spartlede jeg samlingen, og så satte jeg renoveringstapet ovenpå, man kan ane, hvor døren har været, hvis man "aktivt" leder, ellers er det ikke noget, man tænker på!
Derefter er det en smule tydeligere i skabet, men det betyder ikke noget for mig!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Spartle samling mellem støttemursvæggen og skråvæg, strimler eller fugemasse?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Spackla skarvar mellan renoveringstapets våder
Färg, Måla & Tapetsera -
Spackla skarv mellan betongplatta och golvspån
Golv -
Spackla skarvarna mellan skivorna på innertak
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag spackla taket för att få bort skarvarna mellan plattorna?
Tak & Vind