Hej! Jeg overvejer at fylde huller efter et TV og male væggen om, i samme farve som før. Hullerne er ca. 6cm dybe og mellem 1-2cm i diameter.
Kan jeg bruge drydex multispartel til dette eller vil det tage meget lang tid før det tørrer på grund af hvor dybe hullerne er?
Er der noget problem ved bare at male over dette bagefter i samme farve som før? Noget andet vigtigt at tænke på inden jeg går i gang?
Kan jeg bruge drydex multispartel til dette eller vil det tage meget lang tid før det tørrer på grund af hvor dybe hullerne er?
Er der noget problem ved bare at male over dette bagefter i samme farve som før? Noget andet vigtigt at tænke på inden jeg går i gang?
Du måske kan fylde med andet end spartel, en form for fuge og kun lægge de sidste 5 mm med spartel, så det tørrer hurtigere. Skrab lidt rundt om kanterne på hullerne, inden du spartler, så du får en større overflade og kan slibe jævnt. Forvent at skulle male hele væggen om, da der vil være nuanceforskelle mellem den gamle og den nye maling.
Bør jeg i stedet købe en tube med spartelmasse og trykke ind i hullet, så det kommer ind i dybden? Får følelsen af, at det ikke vil blive fyldt bare med spartelspatel?Vasastan. sagde:
Hej! Jeg overvejer at fylde huller efter et TV og male væggen om, i samme farve som tidligere. Hullerne er ca 6cm dybe og mellem 1-2cm i diameter.
Kan jeg bruge drydex multispartel til dette, eller vil det tage meget lang tid, før det tørrer, i og med hvor dybe hullerne er?
Er der noget problem med bare at male over dette senere i samme farve som før? Noget andet vigtigt at tænke på, før jeg går i gang?
Tak for svar! Er der nogen fuge, du kan anbefale? Er teglvæg i grunden, hvis det skulle gøre nogen forskel.Jonatan79 sagde:
Du kanske kan bund med andet end spartelmasse, en eller anden type fuge og bare lægge de sidste 5 mm med spartelmasse, så tørrer det hurtigere. Skrab lidt op omkring kanterne på hullerne, inden du spartler, så du får en større overflade, og så kan du slibe det fint. Forvent at male hele væggen om, da der vil være forskelle i nuancen mellem gammel og ny maling.
Jeg er indstillet på at male væggen om, som du er inde på.
OM du har nogen malerfuge hjemme eller en anden type hurtigtørrende fuge, der ikke krymper, ellers er filler godt, som Claes S. skriver.Vasastan. sagde:
Tak for tipset - findes der nogen cement- eller gipsbaseret filler at købe færdigblandet på tube eller lignende?Claes Sörmland sagde:
Tak - mener du f.eks. en sådan her? https://www.bauhaus.se/malarfog-cas...n0QIvGhzowOaQFQcFGu0zud9JLCWlJ8gaAqlIEALw_wcBJonatan79 sagde:
Bare fylde med https://www.hornbach.se/p/gipsspackel-casco-wallfiller-3kg/10140300/
Behøves ikke noget andet spackel efter.
Behøves ikke noget andet spackel efter.
Klik her for at svare