Skal til at hænge en lysstofarmatur op til mit akvarium, den vejer ca. 15kg.
Tør ikke rigtig hænge den i mollyplug i gipsen.
Troede at det tynde bræt sad langs med samlingerne i gipsloftet, men de ser ud til at sidde på tværs.
Har banket lidt og synes at dette passer, tog også en regeldetektor frem og den viser det samme.
Hvad jeg ved, burde det sidde i begge retninger?
Er det almindeligt? eller er jeg helt j*vla ude og cykle?
Tør ikke rigtig hænge den i mollyplug i gipsen.
Troede at det tynde bræt sad langs med samlingerne i gipsloftet, men de ser ud til at sidde på tværs.
Har banket lidt og synes at dette passer, tog også en regeldetektor frem og den viser det samme.
Hvad jeg ved, burde det sidde i begge retninger?
Er det almindeligt? eller er jeg helt j*vla ude og cykle?
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 195 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,195 indlæg
1 1/2 plans. Nedanvåning.Tomture61 sagde:
Ja, förlåt. Otydligt skrivit, menar att glesen sitter på tvären, inte i båda ledderna.
Kan svagt tycka att det sitter i skarvna, även om jag vet att en regelsökare inte alltid är att lita på så tycker jag att den borde ge utslag...
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 195 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,195 indlæg
Antager da at vi taler om nederste etage, spær i dit hus fungerer som etageadskillelsens bærende regler (formentlig) så da sidder glesen tværs over disse bærende regler.B BjoLil sagde:
Sætter man pladen langs med, så har jo langsiden støtte hele vejen, kortsamlingen plejer vi at skrue løse kortlinger på, føles bedre at pladekanten har støtte rundt omTomture61 sagde:
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 195 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,195 indlæg
Hvordan får du økonomi i dette? Lyder som et meget tidskrævende job at sætte kortlægger ved hver fuge.Handyman 1 sagde:
Hvis jeg som amatør gør dette, så er det i min fritid (kan i øvrigt være værdifuld tid).
Forstår ikke resonementet, at det bliver stærkere, hvis du sætter pladerne langs med glesen?
Gipsplader er lige så stærke på alle sider, når man har remset og spartlet.
Så længe tager det nok ikke at skrue tre løse kortlingar per plade, har ikke sagt at gipspladen bliver stærkere, derimod synes jeg bare at samlingen mellem pladerne bliver stærkere, da de har støtte bagved i videst muligt omfang mod at være limet sammen med spartel.
Klik her for at svare