Sidder og læser træguiden, der anbefaler de 22 x 70 hvis der er cc60 mellem bjælker, så er lægterne cc40.
Jeg har sat loft op engang 22x 70 men kan ikke huske om det var i køkkenet eller overetagen
De ser godt ud begge to. Sandsynligvis var det køkkenet da jeg ønskede 100 skabe og ville vinde lidt plads mod loftet.
Ja så bør ikke VP-rørene blive noget problem.
Man træder dem bare frem, under tagspær og over gles. Du kan blive nødt til at flytte noget klemme (+ rør) et sted, hvis det er præcis der, en gles skal være.
I værste fald kan du være nødt til at trække ledningerne ud, kappe røret og skarve i med lidt ekstra rør/flexslange og så trække i nye kabler.
Sådan her kan det se ud (her er det flexslange, men samme princip)
Ja då bör inte VP-rören blive noget problem.
Man trækker dem bare frem, under tagspær og over forskalling. Du kan komme til at skulle flytte noget klamme (+ rør) et sted, hvis det tilfældigvis er præcis der, en forskalling skal være.
I værste fald kan du være nødt til at trække lederne ud, kappe røret og sammensætte det med lidt ekstra rør/flexslange og derefter trække nye ledninger i.
Sådan kan det se ud (her er det flexslange, men samme princip)
[billede]
Jo jeg gjorde sådan i køkkenet, det blev en hel del at flytte. Dette er soveværelse, og der er ikke så mange vp rør i hvert fald. Så kan jeg forske som normalt med 28x70 direkte på tagspær og så behøver jeg noget 16mm og stille under forskallingen inde i væggen, under forskallingen, så den kommer i rigtig højde og skrue i remmebåndet. Der fandtes råpont som var 16mm før, men nu fremstiller de kun 17 og 20.
Hej
Ville meddele at det gik ad h*lvete med at skrue i hammarbandet. Der findes der en 22mm skive som kun er spikret på den ene side! den anden side mod væggen på billedet sidder løs! KLan iofs sra skrue i skiven gennem væggen så den bliver stabil men den er næppe plan. Det afviger op til en halv cm på visse steder. Jeg vil ikke fæstne glesen på den ene side heller da det bliver svært at rette taget, når jeg kører laser. Det bliver upraktisk at komme igennem 30 cm mellem rum og justere glesen ovenfor hammarbandet.
Derfor kom jeg på nye tanker. Jeg blev overbevist af Mikael_L om at køre med 28x70 gles og skrue direkte på spær. Vp rørerne skal jeg flytte hit og dit så de ikke kommer i vejen. Så tænkte jeg at sætte kortlingar mellem spær som ses på billedet og den spær som ligger inde i væggen til venstre for hammarbandet. Den ligger typ 30 cm inde i væggen. Eftersom det er svært at komme til spær så tænkte jeg at anvende mig af regelskor. Spørgsmålet kommer nu: tænkte sætte 45x45 som kortlingar, 45 mm højere end spærens nederste niveau sen skrue på en 45x45 i linje med spæret ved væggen for at fæstne glesensændar i den, billede 2 markeret med blå. Hvad siges om det? Angående kortlingar, er det nok med cc 120 eller skal det være just cc60?
uanset hvad, en anden enkel måde når der mangler reglar er at bruge sig af en vinkelplade 50x50 som skrues fast i væggen (på hovedet L). Så er det bare at skrue fast glesen i spær og enden på glesen i pladen.
Den lille del af pladen som evt. bliver synlig når loftet er på plads skjules af loftlisten.
Jeg hopper med! Føles det som lidt overkurs med vinkel, når det er ca. 15 cm fra enden af spredtpanel til den første tagspær, man kan fastgøre den til? Skal man springe over eller skrue den fast?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.