Har sat gips på væggen og op i skråtaget. Overvejer nu, om jeg skal spartle hjørnerne samt fugen mellem væg og skråtag eller om jeg skal bruge en blød fuge? Skal tapetsere senere.... Huset er et træhus som blev bygget for 4 år siden, så det bevæger sig jo lidt....
Har lige nået lige så langt som dig. Maleren sagde, at jeg kunne bruge latexfuge i netop de samlinger, du nævner. Det var også vigtigt at sætte stabiliserende pladebånd bagved og langs med samlingen ved skråtages begyndelse. Hører gerne flere meninger fra jer andre!
Hejhej,
Jeg gjorde præcis det samme for 1 år siden, jeg brugte latexfuge og er meget tilfreds med resultatet. Flere steder var der desuden ret store sprækker, men det var intet problem at få det pænt med latex.
Jeg
Sådan gjorde jeg:
Sæt malertape på væggen og loftet med en mellemrum, der er lige så stort som den latexfuge, du ønsker.
Læg en stribe latex langs hele vejen.
Dyp fingeren i en blanding af (farveløst) opvaskemiddel og vand og træk langs samlingen, så latexen "smøres" ud pænt.
Fjern derefter tapen og træk fingeren en gang til for at fjerne den lille kant, som tapen laver.
Ved ikke hvordan sætninger i huset påvirker dette, men jeg har i hvert fald brugt pladebånd i samlingerne.
/JohanKBA
Jeg gjorde præcis det samme for 1 år siden, jeg brugte latexfuge og er meget tilfreds med resultatet. Flere steder var der desuden ret store sprækker, men det var intet problem at få det pænt med latex.
Jeg
Sådan gjorde jeg:
Sæt malertape på væggen og loftet med en mellemrum, der er lige så stort som den latexfuge, du ønsker.
Læg en stribe latex langs hele vejen.
Dyp fingeren i en blanding af (farveløst) opvaskemiddel og vand og træk langs samlingen, så latexen "smøres" ud pænt.
Fjern derefter tapen og træk fingeren en gang til for at fjerne den lille kant, som tapen laver.
Ved ikke hvordan sætninger i huset påvirker dette, men jeg har i hvert fald brugt pladebånd i samlingerne.
/JohanKBA
Der findes et foldbart perforeret pladebånd som findes f.eks. hos beijer, men det sælges i 50-meter ruller og er frygteligt dyrt. Jeg tog i stedet til en blikkenslager og bad ham om at bukke nogle færdige længder, i alt 20 meter. Betalte 300 kroner for det, og de passede perfekt.
Klik her for at svare