Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Hej,
Har tidligere haft ret god erfaring med byggmax terrasse-skrue. Købte en spand med spånpladeskruer hos byggmax forleden dag. Mere værdiløse skruer skal man lede længe efter, man skal stå og arbejde med skruemaskinen i omkring 10 sekunder, før de begynder at bore, og pasformen til bitsen er så dårlig, at hver 5. skrue må kasseres, fordi maskinen mister grebet, før man har fået skruen i.
Købte derefter Gunneboskruer hos Jula, også billige (men dobbelt så dyre som byggmax), de fungerer som forventet.
Byggmax skruerne viste sig at fungere nogenlunde, hvis man først borer med et 2,5 mm bor. Men det kan da aldrig være meningen, at man skal behøve det?
Har tidligere haft ret god erfaring med byggmax terrasse-skrue. Købte en spand med spånpladeskruer hos byggmax forleden dag. Mere værdiløse skruer skal man lede længe efter, man skal stå og arbejde med skruemaskinen i omkring 10 sekunder, før de begynder at bore, og pasformen til bitsen er så dårlig, at hver 5. skrue må kasseres, fordi maskinen mister grebet, før man har fået skruen i.
Købte derefter Gunneboskruer hos Jula, også billige (men dobbelt så dyre som byggmax), de fungerer som forventet.
Byggmax skruerne viste sig at fungere nogenlunde, hvis man først borer med et 2,5 mm bor. Men det kan da aldrig være meningen, at man skal behøve det?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
En "prismedveten" ??? ven til mig er kun interesseret i den laveste pris, når han køber ting. Spånskruen, der blev brugt, hamrede han først fast i spånpladen.
Jeg er helt forbløffet. Fik en kasse gunnebo og var ved at blive vanvittig over skruen. Den sad fast og pasformen bits/skruv var helt værdiløs.
Så købte jeg Byggmaxspånskrue og er helt lykkelig. Let at skrue i, ingen slag. Hvad kan forskellen være?
Er det de transparente plastikbokse, du har købt, eller?
Så købte jeg Byggmaxspånskrue og er helt lykkelig. Let at skrue i, ingen slag. Hvad kan forskellen være?
Er det de transparente plastikbokse, du har købt, eller?
Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Nej det var en hvid plasthink. 500 pack.
Den største fejl ser ud til at være, at de ikke er tilstrækkeligt skarpe i næsen. Gunneboskruen har også en lille skæring på de forreste gevind, der får den til at skære bedre.
Som sagt har jeg gode erfaringer med deres skrue tidligere, man skulle måske reklamere over dem.
Den største fejl ser ud til at være, at de ikke er tilstrækkeligt skarpe i næsen. Gunneboskruen har også en lille skæring på de forreste gevind, der får den til at skære bedre.
Som sagt har jeg gode erfaringer med deres skrue tidligere, man skulle måske reklamere over dem.
Hvis man handler skrue på Byggmax over en længere periode, bemærker man, at de tilsyneladende skifter leverandør nu og da. Selvom pakkerne er ens, kan skruerne være helt anderledes. Så det er svært at sige, om de er gode eller dårlige - det varierer. Jeg købte fx farmarskruer fra en "rigtig" pladegrossist. De var helt håbløse at få igennem pladen. Da der som vanligt manglede nogle, måtte jeg supplere hos Byggmax. (Det var vel omtrent halv pris.) De skruer var fremragende!
Hmm deres kvalitet må virkelig være ujævn. Jeg har brugt to pakker terrasse skruer og synes, at de har været rigtig gode. Jeg må skynde mig at købe en tredje pakke, inden de når at skifte leverandør.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Ser næsten ud som om vi skulle oprette en tråd med dagsnoteringer for byggmax skrueudvalg.
De dårlige jeg har, kan vel stå i et hjørne som reserve. Har man ingen, kan man jo holde ud at forbore.
De dårlige jeg har, kan vel stå i et hjørne som reserve. Har man ingen, kan man jo holde ud at forbore.
Går af ja. Fast på en gang for mig. Jeg knækkede to stk 6x120 mm træskruer med forsænket hoved fra Byggmax i går. Det var Novafix. En anden ting, der er dårlig med Novafix, er at bitsene ofte passer mega dårlig rent ud sagt. PZ 2 er for lille og PZ 3 for stor til Novafix 4x25 med kuplet hoved. I hvert fald i den kasse som jeg købte.
Før havde de Heco Fix (orange kasse) på Byggmax som jeg personligt synes er meget bedre end Novafix. Sikkert nogen der mener andet men sådan synes jeg.
// Lidman
Før havde de Heco Fix (orange kasse) på Byggmax som jeg personligt synes er meget bedre end Novafix. Sikkert nogen der mener andet men sådan synes jeg.
// Lidman
Jeg har lige afsluttet med at lægge 90-95 Kvm gulvspånplader med netop de Spånskiveskruer, du beskriver i de hvid-gennemsigtige kasser. (500 stk). Det er gået to og et halvt pakke, og jeg må sige, at jeg er super tilfreds med dem. Billige, god pasform og nemme at arbejde med.
Klik her for at svare