T tergo sagde:
denna tex vid træbjælker SPÅNSKIVESKRUV MFT T20 4,2X55MM 500ST/FP (bauhaus.se)
Den er jo ikke helgjenget som producenten siger.

du behøver ikke at have gevind i spånpladen, kun i bjælken, nogle gange kan det være en ulempe med en helgevindet skrue, at den ikke trækker spånpladen og bjælken sammen til 100%

• Synes
Screew og 1 anden
  • Laddar…
Har aldrig set helgevindede spånpladeskrue. Synes desuden, at det lyder som en dårlig idé, da du gerne vil have en skrue, som trækker pladen mod reglen. Af nysgerrighed kiggede jeg i anvisningerne for andre fabrikater, der står intet om gevindet, men figurerne viser delgevindet skrue.

• Synes
PatrikJo og 2 andre
  • Laddar…
Ja jeg synes også det lød mærkeligt med helgängad men man ved jo aldrig. Det måske var nogen som havde fundet på noget?

I den norske del af anvisningen står der intet om helgängat, og det er jo originalsproget. Så måske en oversætter som kastede sig med lidt ekstra tekniske termer for at stila lidt måske :)

• Synes
Bjerke88
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
I den norske del af anvisningen står der intet om helgängat, og det er jo originalsproget. Så måske en oversætter, der brugte lidt ekstra tekniske termer for at stile lidt måske :)
Opmærksomt.

På dansk står der også helgängat

Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Opmærksomt.

På svensk står det også helgängat
Ja men dansker stoler vi skåninger ikke på alligevel :p

• Haha
  • Synes
Screew og 3 andre
  • Laddar…
Jeg har mailet producenten og spurgt/peget det ud nu.

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Interessant at se, om de har en forklaring. Men jeg havde valgt almindelig delgærdet spånpladeskrue uanset, hvad de svarer.

Fik svar på min mail lige præcis.

"Hei.

Skal gøre en korrigering på dette.

Vi opgiver kun «sponplateskrue» på andre sprog."

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.