Hej!

Jeg er begyndt at renovere trappen derhjemme, fjernet plastmåtten og opdagede, at det ikke var træ, som jeg troede. Så nu er mit spørgsmål: om nogen her kan bekræfte, at det grå materiale på billederne er spånplade? Vi vil male trappen og håber, at det bliver godt.

Jeg tog en bit af det, og det brændte som et stykke træ. Håber nogen kan se, hvad dette kan være.

Tak så meget, mvh, Boris.

• Trappe med delvist fjernet plastmåtte viser underlaget med grå overflade, muligvis spånplade, omgivet af farvet maling.
  • En trappeafsats med skrabet gul og grøn belægning, der afslører et gråt lag nedenunder, muligvis spånplade, med en orange kant på baggrunden.
Det ser ud som linoleum. Spånplader er ikke et passende materiale til trapper. Det er nok træ nedenunder.

Ja men hvis du fjerner tæppet bliver der et hul fordi næsen er højere end trinnet.

Tak for dine svar!

Justus, hvis det er linoleum ved du hvordan jeg kan male og beskytte trinnene? Vægfarve+laker/voks?
Topmount, tæppet er allerede fjernet, det gule er lim/voks som jeg kan tage bort med varme. Det grå materiale kan ikke fjernes.

Linoleum er en blanding af linolie og kork. Jeg kan ikke huske, hvordan man vedligeholder det, men google "vedligeholde linoleum" så får du nok mange svar. Det var frygteligt almindeligt for nogle årtier siden.

Boris33 Boris33 sagde:
Tak for dine svar!

Justus, hvis det er linoleum ved du hvordan jeg kan male og beskytte trinnene? Vægmaling+lack/vax?
Topmount, tæppet er allerede fjernet, det gule er lim/vax som jeg kan fjerne med varme. Det grå materiale kan ikke fjernes.
Det oprindelige tæppe (det grå) ligger jo nedsænket i trinnet. Nogle lægger nålefiltstæppe i trinnet eller erstatter med ny linoleumsmåtter, kan man skrue trappenæsen væk?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.