Hej fritidshuset, som vi er i gang med at renovere, er bygget på en høj mur, så det er en meget rummelig krybekælder. Problemet vi har bemærket er, at under et af rummene har pladerne, der holder gulvisoleringen, faldet ned på jorden. Gulvisoleringen er savsmuld. Når man åbner gulvet, bør man skovle så meget savsmuld væk som muligt, eller kan man lade det ligge på jorden som en slags "jordisolering"? Rummet skal alligevel renoveres. Det har nok ligget sådan i mindst 10-20 år allerede, og der er ingen synlig skimmelvækst på træværket. Grunden til, at pladerne med isoleringen er faldet ned, er, at det er tynde spånplader, der kun har haft ca. 1 cm støtte på hver side, så det er ikke så underligt, at de har bøjet sig med tiden og faldet ned.
 
Jeg havde utbyttet "skiverne som holder gulvisoleringen" med k-plywood, som jeg havde skåret til, så det fylder rummet mellem gulvbjælkerne. Alternativt anvendt trossbunden skiver.
Og tætnet med udendørs fugemasse rundt om skivekanterne for at forhindre indtrængende luft og gulvtræk.

Men først naturligvis skovlet ud/aflægsnet spånet og andet organisk materiale nede på jorden.
Der skal ikke være noget organisk, som kan mugne og andet vokse.
 
  • Synes
Larsa
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.