Hej

Har lige sat tagspærene op på mit brændeskur, og jeg satte dem kant i kant med stolperne.
Jeg overvejer nu, om jeg gjorde det rigtigt, da jeg vil beklæde det med beklædningsbrædder med et par cm imellem, så der kan ventileres.

Jeg har tjekket og set, at de fleste har gavltagspærene et stykke inde og opstiller dem udenfor med stående stolper og derefter liggende lægter til stående panel.
Er dette kun for at kunne isolere og bruge loftsrummet, eller er der en anden fordel?

Er det okay at sætte lægter direkte på tagspæret?
Det besværlige er, at hulpladerne er i vejen, så man skal bore huller til søm på nogle brædder.

Stolperne står på fundamenter med cc 2.5 meter, og jeg undrer mig over, hvordan man bedst opretter dem for at stabilisere væggen og have noget at sømme panelet fast i?
Skal man have lægter uden på stolperne som ventilation, jeg overvejer lidt at bygge det, så man kan isolere og indrette det, hvis man stopper med brændet?

Snailman
jeg har set, at f.eks. götenhus, når taget ikke skal op til kip, sætter tagspæret, derefter vindtræ direkte på tagspæret og så lægter og derefter panel dette gælder gavlen for en villa ovenfor remmen altså

(jeg har billede af dette med en del af panelet monteret, så man kan se tagspæret gennem den halvgennemsigtige væv)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.