Hej,
Arbejder videre med mit nye udestue. Stolper og bjælke er nu oppe. Har haft en tanke i mit hoved om, hvordan tagkonstruktionen skal se ud. Og har set lignende løsninger på nettet, men vil gerne have lidt feedback. Samt gerne forslag til trædimensioner til spær.
Snøzone 2,5.
Normalt plejer jeg at lave en CAD på computeren, men har ingen printer hjemme, så en håndtegnet skitse nedenfor. Det røde er altså nye, og gråt eksisterende.

En økonomisk version kunne måske være at fastgøre den horisontale spærene længere nede, og altså kun blive fastgjort mod eksisterende spær og ikke hvile på remmen. Men ved ikke, om det ville være okay?

Håndtegnet skitse af takkonstruktion til et nyt udestueprojekt, med angivelse af dimensioner og konstruktionselementer, som stolper og spær.

//WSP

Glemte at skrive, at det er tænkt som et plåttak. Og isoleres inde i taget samt en slags indvendigt tag.

//WSP

Ifølge dimensioneringsguider kræves 120x45, men for 14 graders hældning. Jeg skrev 6 grader på min skitse, men bør nok gå op til 10 grader, hvis jeg skal have pladetag (type Plannja).
Fungerer 120x45 så?
Nogen der kan give mig feedback?
@justusandersson ?

//WSP

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.