Jeg bygger et drivhus og vil have det lidt luftigt og ikke have den nedre del på en tagstol
Taget vil være 4mm glas, 4 stykker i højde med en ramme af råspont rundt om i yderkant på taget Diagram af et væksthus tagdesign med detaljer om dimensioner og vinkler, inklusiv glas- og regelmål, samt spørgsmål om regelforankring.
Er det nok at sætte en 45x95 cirka på halvdelen af 45x170 reglen?

K Kaltan sagde:
Jeg bygger et drivhus og vil have lidt luftigt og ikke have den nedre del på en tagstol
Taget vil være 4mm glas, 4 stk i højde med en ramme af råspont rundt om i yderkant på taget[billede]
Er det nok at sætte en 45x95 cirka på halvdelen af 45x170 reglen?
Jeg satte en mønebjælke i limtræ for at undgå tagstole på mit drivhus.

45x170 C 24 er mere end nok. Hanebjælken bør helst sidde på højbenenes halve højde i dette tilfælde, men mindre afvigelser spiller ingen rolle. Du kan erstatte hanebjælken med en stålstang for at gøre det mere elegant. Hvis du gevindskærer stangens ender, kan du bore huller i højbenene og fastgøre stangen med en møtrik.

Jeg ved ikke, hvor godt du har studeret fastgørelsen af glassene, men min erfaring er, at det er bedre at gøre spærens c/c afstand uafhængig af glassenes mål. Sæt i stedet åsar (45x45) på c/c 600 mm på spærene og fastgør glassene med skinner ovenpå disse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.