I Ingenjör Jesper sagde:
Når man sidder inde og begynder at føle "oj, nu er der meget tung sne på taget" så går man ud og fejer noget af det ned... Jeg ser dimensionering af tag til den type bygning som et ikke-problem... :thinking:
Eller så var man væk et par uger lige når tungsnön faldt og kommer hjem til et kollapset tag ? :)
 
Ja, min point var jo præcis det: det er en risiko jeg er villig til at tage... Man må overveje hvor stor sandsynligheden kan være og hvor alvorlige følgerne bliver.
Og med det sagt står mit skærmtag over cyklerne stadig, ti år senere!
 
Hele dybden er 1,3m (spærenes retning her) normale spær sidder cc120. Så sandsynligt ville taget holde, selv hvis man lagde råspont kun på ydervæggene. Så usandsynligt at det ikke ville fungere med 70 reglar

Vil man have endnu mere stabilitet, kan man jo bytte råsponten ud med 22mm krydsfiner.
 
  • Synes
fribygg
  • Laddar…
Byg
2"x3" holder godt, selv hvis du lægger den på pladen, eventuel nedbøjning er næppe et problem i dette tilfælde.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.