8,690 læst ·
18 svar
9k læst
18 svar
Spændvidde på 45x70 som "spær"?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 590 indlæg
Eller så var man væk et par uger lige når tungsnön faldt og kommer hjem til et kollapset tag ?I Ingenjör Jesper sagde:
Ja, min point var jo præcis det: det er en risiko jeg er villig til at tage... Man må overveje hvor stor sandsynligheden kan være og hvor alvorlige følgerne bliver.
Og med det sagt står mit skærmtag over cyklerne stadig, ti år senere!
Og med det sagt står mit skærmtag over cyklerne stadig, ti år senere!
Hele dybden er 1,3m (spærenes retning her) normale spær sidder cc120. Så sandsynligt ville taget holde, selv hvis man lagde råspont kun på ydervæggene. Så usandsynligt at det ikke ville fungere med 70 reglar
Vil man have endnu mere stabilitet, kan man jo bytte råsponten ud med 22mm krydsfiner.
Vil man have endnu mere stabilitet, kan man jo bytte råsponten ud med 22mm krydsfiner.
Klik her for at svare