Hej!

Vi skal udskifte vores gamle terrasse. Den er bygget på fire stolper og er 3,1x2,2m. Den har et pladetag.

Vi har tænkt os at bruge 195x45 i bæringen, og med bjælkesko fastgøre gulvstrøer 145x45. Gulvstrøerne bliver 3,1m lange for at vi kan få brædderne i den retning, vi ønsker. Der bliver tre gulvstrøer mellem bæringerne (på 2,2m).

Vores spørgsmål er, om spændvidden bliver for stor (3,1m) med bæring kun i yderkanten, og om vi skal forstærke med yderligere stolpe og bærende regel i midten?

• Synes
Chainsaw_
  • Laddar…
En tommelfingerregel jeg har lært er at have maksimalt 2 m mellem stolper i alle retninger.
Jeg ville bygge i grovere dimensioner, har selv 45x195 i bærelinjerne (som selvfølgelig har maks 2 m mellem stolperne ;)) og 45x170 med c/c 60 som regler.
Vores terrasse er stiv som beton, har 28X120 brædder, hvad tænker I at bruge?

låner denne tråd lidt...

Er i gang med at regne lidt på vores nye terrasse.
Afstand mellem stolper 1,5 m
bærende bjælke 170*45
Reglernes spændvidde er 2,6 m.
Har kigget lidt rundt, og tabellerne siger, at man skal bruge 170*45, men jeg overvejer at spare lidt og bruge 145*45 i stedet (og spare ca. 1500kr) og kompensere med at bruge affald som korte stykker mellem reglerne.
Er dette en farbar vej?

ingen som har en mening?

Jeg ville ikke spare på reglarna, vores altan har 45x195 bærende bjælke og 45x170 som reglar og den er stum som beton, en svajende altan kan aldrig være værd 1500 pix.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.