Er på jagt efter en form for stålbånd til at holde sammen en stamme, der har en revne og begynder at adskille sig. Stammen holder taget over terrassen oppe. Tanken er at erstatte stammen senere.
Jeg forestiller mig noget lignende bånd, der holder sammen et vildmarksbad, men kan ikke finde noget prisvenligt alternativ til mindre omkreds. Noget som dette http://www.clasohlson.com/se/Slangklämsband/30-7639, men lidt bredere og kraftigere.
Det er muligt at spænde et sømmetalbånd, hvis man skruer. Man sætter skruen lidt skævt og har båndet et stykke oppe på skruen, når man begynder at dreje den. Efterhånden som skruen går i, trækkes båndet med og spændes. (Lidt svært at forklare, håber du forstår).
Det burde også være muligt at sætte en excenterlås på sømmetalbånd (eller lignende bånd) for at spænde det.
sysmali.. du kender ingen, der arbejder på (udlæsning, paketering) på en eller anden virksomhed?
Man plejer at spænde stålbånd rundt om tungere gods, der skal sendes et sted hen.
sysmali.. du kender ingen der arbejder med (udlastning, paketering) på noget firma?
Man plejer at spænde stålbånd rundt om tungere gods som skal sendes et sted hen.
Havde været praktisk hvis jeg kendte nogen der arbejder med paketering, hvilket jeg ikke gør. Købte sømbånd som skal prøves. Hvis det bliver for spinkelt, bruger jeg Fluxors variant med metalplader.
Jeg forestiller mig noget lignende bånd, som holder sammen en badetønde, men kan ikke finde noget prisvenligt alternativ til mindre omkreds. Typisk dette [link] men en smule bredere og kraftigere.
Tips ?
At du sætter flere end en af de der slangeklemmer.
Jeg tror det bliver svært med et spændebånd af tekstil da det er så lidt som skal spændes sammen, samt at tekstilen i sig selv er fleksibel, og båndet vil fordele kraften rundt om hele stammen...
Tag det kraftigste spærbånd du kan få fat i, fx 30*1. Skær det til, så du får en afstand på ca. 10 cm mod omkredsen.
Derefter monterer du gevindstang M6 eller M8 gennem enderne i spærbåndet, og bøjer gevindstangen en smule, så den følger stammen.
Møtrik og skive inden spærbåndet, så kan du skrue gevindstangen sammen med en skruenøgle og stramme båndet.
Tag det forsigtigt, hvis båndet sprækker, vil det fjedere og slå.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.