Jeg overvejer at bygge et fristed.

Fik tip om at sætte vindpap på spær og derefter en lægte.

Hvad synes I om dette? Jeg har tegnet en 45x45 lægte på spærene (45x170).

3D-tegning af en trækonstruktion til en friggebod med tagstol, hvor en person står under taget. Rejser spørgsmål om dimensioner og vindduk integration.

Bygningsdesign af en friggebod; tagkonstruktion med spær og regler er vist uden yderbeklædning, med en person delvist synlig indenfor rammen.

Ville det være muligt at reducere spærene til 45x120, da jeg vil sømme 45x45 ovenpå dem?

Hvor langt ud kan man gå med 45x45 ved rygning og tagskæg (altså udhæng)? Føles som om det måske kan blive svagt med 45x45?

Det ville være lettere at beklæde alt med vindpap, hvis jeg gjorde det på denne måde (altså at spærene i sig selv ikke stikker ud). Bare at folde vindpappen fra taget ned på væggen direkte.

Er vindduk overhovedet det rigtige produkt at have som kondensbeskyttelse i taget?

• Synes
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Jeg synes præcis som KoW, at det sandsynligvis er et andet produkt, du skal bruge. "Alle" fabrikaterne har dug til frit hængende montage, f.eks:
http://www.icopal.se/~/media/Icopal...pal_broschyr_underlagsprodukter_feb14_low.pdf

Klicka sagde:
Ville man kunne reducere spærene til 45x120, eftersom jeg vil sømme 45x45 på dem?
Hvis du kan nøjes med kun 45x120, så går det fint. Ellers er det tvivlsomt, om du kan opnå en øget styrke af en påsømt 45x45 med en glidende overflade imellem.

Hvor langt ud kan man gå med 45x45 ved kip og tagfod (overhænget altså)? Det føles som om det måske kan blive spinkelt med 45x45?
Ja, det føles spinkelt. En dm kan du nok gå ud.

Hvorfor ikke gå ud længere med de "riktiga" takreglerna og skråskære dem lidt?

Sådan her omtrent altså:
Takskitsering viser længere tagregler, hvor enderne er skråtskåret, understøttet af en skråstøtte i rød, for stabilitet og æstetik.

• Synes
corre
  • Laddar…
KnockOnWood sagde:
Hvorfor ikke gå ud længere med de "rigtige" tagregler og skære dem skråt?

Sådan her omtrent altså:
[billede]
Det var sådan jeg tænkte først men uden 45x45 på. Jeg må gruble lidt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.