Jeg har tænkt på at bygge en hems i en lejlighed. Meget enkelt: en ramme med bærende bjælker på 1600x2000 med en stolpe i hvert hjørne. Hvad kræves der for dimension på lægterne og de bærende bjælker?
Jeg vil selvfølgelig slippe med så enkel en konstruktion som muligt for at få maksimal loftshøjde både på og under hemsen.
Jeg vil selvfølgelig slippe med så enkel en konstruktion som muligt for at få maksimal loftshøjde både på og under hemsen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Jeg ville nok have valgt 2"x4".
Men du skriver "sovloft", og størrelsen 1,6x2,0 m er jo ikke større end en almindelig dobbeltseng.
Så det er måske bare en sengebund du skal bygge?
Men du skriver "sovloft", og størrelsen 1,6x2,0 m er jo ikke større end en almindelig dobbeltseng.
Så det er måske bare en sengebund du skal bygge?
En sengebund, der danner et sovehemsKnockOnWood sagde:
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Der findes jo også loftsenge at købe.V Valen1 sagde:
Det kan måske blive nemmere, og du kan tage den med når/hvis du flytter.
Eksempel:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70242086/
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvis man antager, at sengens totalvægt med maksimal belægning er 500 kg, bør den bærende ramme bestå af 45x120 klasse C 24 regler for at undgå, at det bliver alt for svajende. Stolpernes dimensioner afhænger mest af, hvor høj konstruktionen skal være. Hvis den ikke er højere end 2 meter, er 45x70 C 24 mere end tilstrækkeligt. Tynder dimensioner er ofte ikke holdfasthedsklassificerede.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Klik her for at svare