Jeg er i gang med at rive et gammelt toilet i mit hus fra '48 ned og stødte på eternitrør, som jeg fik hjælp til forsigtigt at fjerne hele, pakke ind i plastik og tage til genbrugsstationen med. Jeg læste om (og bekymrede mig utrolig meget over) asbest på grund af dette.

Nu, hvor jeg river videre, ser jeg, at toilettets tapet holder fast i en gipsplade, som sidder ovenpå en tapetseret masonitplade, der er limet mod betonen bagved med en brun lim.
Kunne dette være sortlim, eller er sortlim helt sort?

Hvad kunne det ellers være for en lim?

Gulbrunt lim på væg under rivning af gammel toilet, med delvist fjernet vægbeklædning og synlig gips- og masonitplade. Gipsplade delvist fjernet fra væg med brunt lim bagved og synlige ledninger og rør i bryderi. Billede af væg med fjernet tapet og synlig masonit- og gipsplade, limet fast med brunt lim, muligvis gammelt isolerings- eller bygningsmateriale.

Almindeligt kontaktlim ville jeg helt sikkert klassificere dine billeder som.

• Synes
Patrik Kullman
  • Laddar…
Lyder betryggende! Er der nogen anden, der er enig eller har en anden mening?

Hvad jeg har hørt, så kan man ikke bare gå ud fra, at det er sort, asbest kan stadig være til stede. Det eneste rigtige er at tage en prøve og sende den til analyse, hvilket koster omkring 500 kr. Du får så svar på, om det indeholder asbest eller ej.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.