Hej!
Vi har købt en lejlighed (hus bygget 1940). Den tidligere ejer havde sat en blanding af forskellige panelister gennem lejligheden, og vi har nu fjernet alle de forskellige for at få en enhed fremover. Det betyder jo, at vi skal sætte nye lister, og på grund af mellemrummet mellem væg og parketgulv skal dette være sokkelliste og kvartstav. Det er jo et tidskrævende arbejde at sætte lister, så jeg undrer mig over:
Er det en god idé for en nybegynder at bruge sømpistol?
Hvis ja, hvilken type sømpistol?
Er det fornuftigt at leje en, går jeg ud fra?
Det er både gips- og betonvægge
Råd eller tips til steder, hvor jeg kan hente råd om, hvordan vi gør det bedst muligt?
Taknemmelig for råd
Vi har købt en lejlighed (hus bygget 1940). Den tidligere ejer havde sat en blanding af forskellige panelister gennem lejligheden, og vi har nu fjernet alle de forskellige for at få en enhed fremover. Det betyder jo, at vi skal sætte nye lister, og på grund af mellemrummet mellem væg og parketgulv skal dette være sokkelliste og kvartstav. Det er jo et tidskrævende arbejde at sætte lister, så jeg undrer mig over:
Er det en god idé for en nybegynder at bruge sømpistol?
Er det fornuftigt at leje en, går jeg ud fra?
Det er både gips- og betonvægge
Råd eller tips til steder, hvor jeg kan hente råd om, hvordan vi gør det bedst muligt?
Taknemmelig for råd
Løsbygger
· Halland
· 106 indlæg
Jeg anbefaler lim på tube og en passende fugepistol og eventuelt listebeslag, hvor du ved, at der er træ bagved. Især hvis I er usikre på, hvor elinstallationer og vandledninger går.
Jeg ville hellere satse på bredere fodlister end at sætte en ekstra kvartstav, men man må forvente, at man skal skifte dørlister også for at få det til at se naturligt ud. Kvartstave bliver sjældent tiltalende og temmelig irriterende, når man støvsuger.
Jeg ville hellere satse på bredere fodlister end at sætte en ekstra kvartstav, men man må forvente, at man skal skifte dørlister også for at få det til at se naturligt ud. Kvartstave bliver sjældent tiltalende og temmelig irriterende, når man støvsuger.
Renovatør
· Skåne/Blekinge
· 2 880 indlæg
Jeg limer for det meste, når det er muligt og passende. Ellers bruger jeg Probuilder dykkepistol (cirka 500 kr på Hornbach). Den fungerer super godt, og dykkeren ses næsten ikke. Den er kompressordrevet.A Asli sagde:Hej!
Vi har købt en lejlighed (hus bygget 1940). Den tidligere ejer havde sat en blanding af forskellige panellister gennem lejligheden, og vi har nu fjernet alle de forskellige for at få en ensartethed fremover. Det betyder, at vi skal sætte nye lister, og på grund af mellemrummet mellem væg og parketgulv skal det være fodliste og kvartstav. Det er jo et tidskrævende arbejde at sætte lister, så jeg undrer mig:
Er det en god ide for en nybegynder at bruge sømpistol?
Fornuftigt at leje, formoder jeg?
Der er både gips og betonvæg.
Råd eller tips om steder hvor jeg kan få råd om, hvordan vi gør det på bedste måde?
Taknemmelig for råd
Klik her for at svare