Hej. Jeg har brug for lidt tips. Jeg har lidt problemer med parketgulvet, der giver efter, når man træder på det, og det er lige ved altandøren. Der var en lille smyglist, som jeg fjernede og købte en ny. Problemet var, at listen kun var sømmet fast i tærsklen uden at parketgulvet blev justeret først. Det jeg tænkte at gøre, var at presse parketgulvet ned med sin vægt og derefter sømme listen fast. Men nu til det sjove, jeg kan ikke sømme listen, alle sømmene går i stykker. Når jeg ser på tærsklen, ser det ud til at være lavet af plast, det føles sådan i hvert fald, men alle sømmene går i stykker, og det jeg undrer mig over, er om der findes søm til plast, eller om I kan give mig tips, så jeg kan ordne dette? Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Det, jeg troede, jeg kunne ordne på 30 minutter, føles lige nu umuligt for mig at ordne. Jeg er fastlåst. Taknemmelig for alle svar og tips.

Det kan måske fungere at forbore og sætte listeskrue.

Skal overveje det, men listen er 15mm bred. Ved ikke om skruen får plads, henviser til hovedet.

Bruger du sømpistol eller almindelig hammer og dyckert? Antager du mener med "gå i stykker" at sømmene bøjer sig..

Hvad bruger du til søm?
Messingsøm bukker let, så det går sikkert lettere med almindelige dyckerts. Forbor huller i listen, så sprækker den ikke.

Sømmene bøjes, og thomas33 det er ikke listen, der er problemet, men tærsklen, den er meget hård. Jeg bruger en almindelig hammer. Ville det gå bedre med en sømpistol? Søm, jeg købte, er små søm, typisk 3 cm lange. Større søm og længere kan ikke være der.

Forbor for sømmene eller lim listen mod tærsklen.

AndersS det var det jeg tænkte spørge om. Jeg kom også på det. Ville spørge om man kan miste listen og tærsklen og så sømme det. Kommer det til at holde? Skal teste dette.

Tråden flyttet fra "Håndværkere"

Hvis vi antager, at tærsklen er lavet af et "spikbart" materiale, ikke stål eller lignende. Så fungerer en sømpistol bedre end at bruge en hammer. Men jeg ville overveje at lime, f.eks. med PL400.

celox sagde:
AndersS det var det jeg tænkte spørge om. Jeg kom også på det. Ville spørge om man kan forlade listen og tærsklen og så spikre det. Vil det holde? Skal teste dette.
Du kan trykke lidt lim i borehullet på tærsklen, selvom det er lille, så nyper sømmet garanteret fast. Tag det du har liggende derhjemme.

Det er fikset. Det jeg gjorde var at forbore listen og tærsklen. Det sidder rigtig godt nu. Tak så meget for alle tips og råd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.