Jeg vil gerne bygge en trappe ligesom en af dem på billederne nedenfor og undrer mig over, om nogen kyndige her har råd om fremgangsmåden? Den er for høj til at gøre solid for alvor, så jeg antager, at man bør først støbe selve trappestykket (streget på min skitse) og derefter bygge vægge rundt om, som pudses? På den måde kunne man få en trappe ligesom den med hvid side. Hvordan de har lavet betontrappen har jeg lidt sværere ved at finde ud af, da det ikke ser ud til, at der er nogen samling mellem trappestykket og væggen - og jeg synes, det virker lidt urimeligt, at den er støbt som en solid "klump"?

• Skitse af en betontrappe med markeringer for trappestykke og væg; forslag til strukturoppbygning med rå beton eller pudset gipsvæg.
  • Indvendig betonstrappe uden synlige samlinger langs en hvid væg, omgivet af trædetaljer med store vinduer, der vender ud mod have med træer.
  • Minimalistisk hvid trappe med fliser, der fører op til en åbning i en modernistisk, lys væg. Trappen har en geometrisk form uden synlige samlinger.
Jeg bruger måske termen "trappestykk" forkert, men det jeg mener er altså en betontrappe lig den nedenfor, men at man lukker med betonvæg/pudset gipsvæg i stedet for træ.

• Betontrappe med en lukket trævæg nedenunder og en sofa i en indbygget alkove.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.