Hej
Jeg har et et-rørssystem med grimme og tykke skørter i plastik, der dækker rørene langs gulvet/væggene.
Jeg kan ikke finde noget, der matcher almindelige skørter, og jeg overvejer at tage bredere trælister og fræse en rille til rørene på bagsiden.
Målet er, at det skal se normalt ud, og at man forhåbentlig kan sætte en bogreol op mod væggene, der har disse rør.

Nu til spørgsmålet: Hvad sker der med varmen, hvis jeg indkapsler rørene tæt? Behøver det ventilere ud?
Det ville være rart at slippe for huller i skørtet, der alligevel bliver tilstoppet af støv...

Er der nogen, der kender til en færdig løsning, der kan købes?
Jeg tror, rørene stikker ca. 5-10mm ud fra væggen.

Billede?

Her kommer nogle billeder.
Plastsoklen er ~3cm og den røde inderdel er ~2.5cm. Røret, der stikker mest ud, er 16mm fra væggen, på visse steder er det lige under gipsplader.

Sender også billeder fra kælderen, hvor der sidder en slags ventileret liste i normal størrelse, og jeg mistænker, at rørene er gemt bag panel/gulv.

Alle rørene løber langs ydervæggene på huset.

• Hjørne af rum med udsigt over et gulvpanel, hvor et rør delvist er skjult bag en ødelagt hvid plastsokkel på trægulv.
  • Radiatorinstallation med synlige rør og en ventileret sokkel på træetage. Rørene følger væggene og er dækket af paneler.
  • Hjørne af væg med tapet, hvor plastsokkel og rør ses langs gulvet. Røret strækker sig fra væggen ud i rummet.
  • Målebånd viser afstand mellem plastsokkel og rør på trægulv. Røret løber langs væggen under gipsplade.
Ingen som ved eller har idéer?

RoTe
Tilføjelsesisolere 45mm indvendigt?

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Sæt et lag gipsplade mere på væggen, så burde du klare dig med almindelige sokler.

Hmm gode idéer, gipsplader føles nemmest. Er der nogen, der ved, om varmen fra rørene kan forårsage problemer?

RoTe
L Luffare sagde:
Hmm gode idéer, gipsplader føles nemmest. Er der nogen, der ved, om varmen fra rørene kan forårsage noget?
Du kan være rolig

• Synes
Luffare
  • Laddar…
Indbyggede hos mig med sokkel + 20 mm lægte.
Indbygget radiator med trælister og hvid sokkel mod træpanelvæg og lakeret gulv. En trævæg med lys sokkel og 20 mm lægt, med en hvid ledning der løber langs gulvet.

• Synes
Luffare og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.