Har et garage på 10x6 meter bygget i slutningen af 50'erne, taget er støbt betontag med ståltag ovenpå, midt i garagen har jeg to søjler med en lille bjælke imellem, spørgsmålet er, om den er bærende, eller om den er blevet brugt til at løfte ting i, hvad tror I?
Et garage fra 1950'erne med hvide vægge og sort tag, omgivet af træer. Tre garageporte og en blomsterkrukke ses i forgrunden.

Et garage med en klassisk bil, værktøj og græsslåmaskine. To hvide søjler står centralt, med værktøjsbænk og opbevaring i baggrunden.
 
Mit amatørøje siger, at søjlerne er meget bærende
 
Det kan ses, at de er sat på efterfølgende, godset på søjlerne er sikkert kun 3 mm, så de føles ikke så stærke, når man banker på dem, skal et støbt tag på 13-14 cm ikke være selvbærende?
 
Bærende er den naturligvis, ellers ville den aldrig være blevet sat der. Spørgsmålet er hvad den bærer. Mit gæt er, at den er til for løfteblokke/taljer, til at løfte biler og/eller bildelar.
 
Føles som en løfteanordning typ telfer, som fahlis siger. Dog ser det ud som om, at bjælkelaget bøjer ned lidt, hvis man ser skyggen over bjælken (forudsat at bjælken er lige), så den tidligere ejer satte måske bjælken der for at 'støtte' op mod nedbøjningen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.