Står lige i begreb om at skifte loftet i entréplan. I dag har vi fasede plader, der er 300x600. Vi har vævstræk i store dele af resten af huset. Svigerfar foreslog "brandsikre" gipsplader 600x600. - Lyder grimt, udbrød jeg spontant. - Og hvad skal du så have? sagde han? Tja, noget hvidt...:confused:

Rummet er aflangt og knap 12 m2, træ - men ikke perlespånd, føles rigtigt. Vævstræk udelukkes også!

Er der nogen, der har fundet noget spændende?

Hvorfor ikke køre med glat gipstag? Jeg er ikke maler, så jeg ved ikke, hvor meget arbejde der kræves, men gætter på, at det handler om at fylde samlingerne og bredspartle lidt tyndt over det hele. Grundfarve *pssscht*, dækfarve *wrooom*, FÆRDIG!

Milkshaken
mener du almindeligt synligt indendørs loft?? Hvis det er tilfældet, kan du kigge på Huntonit... Super nemt at skrue op, findes i forskellige mønstre....
beijerbygg og Cheapy har dem, og helt sikkert mange andre byggemarkeder.

jeg satte almindelig råspont i kælderen i loftet...og malede det hvidt....det gav en god følelse...ikke så "sterilt"....:D...
/
M

Selv sætter jeg 1200x2500 gipsplader op i to rum lige nu (i alt 22kvm) og har netop spartlet færdigt og skal til at male... tog 2 dage med hjælp fra svigerfar og en gipshejs.

kan selv godt lide helt glat hvidt loft nemlig.

Milkshaken
2 dage at sætte op 22kvm og spartle??? ja så ville det have gået betydeligt hurtigere med Hutonit...

Milkshaken sagde:
2 dage at sætte op 22kvm og spartle??? ja så var det gået betydeligt hurtigere med Hutonit...
Lidt som at sammenligne æbler og pærer. Slutresultatet bliver jo ikke direkte det samme...

Huntonit burde være mere sammenlignelig med gipsplank.

Uanset dette slutter jeg mig til dem, der går ind for et helt glat hvidt loft. Personligt ser jeg ikke loftet som en del af udsmykningen og vil have det så neutralt som muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.