Min ven vil hurtigt bygge et lille skur, der skal holde i 2 år.
Af restmateriale. Hvad synes I om teknikken?
På drænerende underlag (grus 6m) 3 stk. 45x145 trykimprægneret med afstand på 1m mellem hinanden
fiberdug på disse
60x70 i 90 gr vinkel med c/c 600, gulvpladervogn på dette
Vægge i 60x70 med c/c 600, beklædt med hårdboard.
Pulttag i 45x130 c/c 1000, lægter 60x70 c/c 400 hårdboard på dette som tag.
Vil det kunne holde i 2 år?
Af restmateriale. Hvad synes I om teknikken?
På drænerende underlag (grus 6m) 3 stk. 45x145 trykimprægneret med afstand på 1m mellem hinanden
fiberdug på disse
60x70 i 90 gr vinkel med c/c 600, gulvpladervogn på dette
Vægge i 60x70 med c/c 600, beklædt med hårdboard.
Pulttag i 45x130 c/c 1000, lægter 60x70 c/c 400 hårdboard på dette som tag.
Vil det kunne holde i 2 år?
Mja, "midlertidigt" var ordet. Det stod der i 36 år .....
Det lager var her, da jeg købte ejendommen. Et pulpettag med meget lav hældning. Jeg ville anslå det til ca 125X45 regler med CC mellem 100 og 120 CM. Mindst samme spændvidde som du overvejer.
Dog har vi jo lidt mere snelast heroppe.
Bygningen var dog i meget dårlig stand generelt, så den blev revet ned i foråret og erstattes nu af et noget mere moderne byggeri.
Det lager var her, da jeg købte ejendommen. Et pulpettag med meget lav hældning. Jeg ville anslå det til ca 125X45 regler med CC mellem 100 og 120 CM. Mindst samme spændvidde som du overvejer.
Dog har vi jo lidt mere snelast heroppe.
Bygningen var dog i meget dårlig stand generelt, så den blev revet ned i foråret og erstattes nu af et noget mere moderne byggeri.
nej men fusk.
Oprindelsesævjeren var byggeri, så sandsynligvis har han samlet hver enkelt stumpetræ, han fandt på forskellige byggerier.
Dvs det var sammensat til højre og venstre, forskellige dimensioner, et gammelt dørblad fungerede fint som et stykke vej, en metalplade dækker jo en kvadrat osv....
Oprindelsesævjeren var byggeri, så sandsynligvis har han samlet hver enkelt stumpetræ, han fandt på forskellige byggerier.
Dvs det var sammensat til højre og venstre, forskellige dimensioner, et gammelt dørblad fungerede fint som et stykke vej, en metalplade dækker jo en kvadrat osv....
Klik her for at svare