13,691 læst ·
37 svar
14k læst
37 svar
Smedjerækværk - er det ok eller alt for skævt?
Hej alle glade,
Jeg og min kone har fået fremstillet et smedejernsgelænder til vores altan.
Jeg synes, at det ser skævt ud, særligt i den venstre sektion (se billedet).
Med skævt mener jeg, at de horisontale fladjern ikke er helt lige.
Smeden mener, at dette er uundgåeligt på grund af, at materialet bevæger sig, når man svejser i det. Ligevel, når jeg ser på andre altangelændere på andre huse, ser de helt lige og symmetriske ud.
Hvad synes du? Skal jeg bemærke dette?
Stor tak på forhånd!
Jeg og min kone har fået fremstillet et smedejernsgelænder til vores altan.
Jeg synes, at det ser skævt ud, særligt i den venstre sektion (se billedet).
Med skævt mener jeg, at de horisontale fladjern ikke er helt lige.
Smeden mener, at dette er uundgåeligt på grund af, at materialet bevæger sig, når man svejser i det. Ligevel, når jeg ser på andre altangelændere på andre huse, ser de helt lige og symmetriske ud.
Hvad synes du? Skal jeg bemærke dette?
Stor tak på forhånd!
Selvfølgelig kan det rykke sig lidt, når man svejser, men på et altangelænder skal man have så kraftigt materiale, at det ikke skal have betydning.
Læg noget lige ovenpå, så ser du, hvor meget det differencerer?
Læg noget lige ovenpå, så ser du, hvor meget det differencerer?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hvis det er skævt, må smeden fikse det. Vi bestilte et altangelænder sidste vinter også med lidt tyndere dimensioner, og det er snorlige. Så det er muligt at få det helt lige. Så kan du jo reklamere over samlingen af stykkerne. Det bliver frygteligt grimt at skrue delene sammen med de fladjern, de har svejset på.
Husejer
· Västerviks kommun
· 467 indlæg
Håndværk! Svært at se ud fra billedet, men jeg tror ikke, I vil blive generet af det, når det kommer på plads. Hvis man detaljstuderer ting, hegn, tapet, lister eller hvad det nu måtte være, så er ikke alt hundrede procent. Jeg synes, det vigtigste er, at det giver et godt helhedsindtryk og ikke er iøjnefaldende.
Skyldes sandsynligvis, at ornamenterne er ujævne, hvilket er ret almindeligt, at de er. Problemet er, at rækværket er galvaniseret, hvilket gør, at det ikke er muligt at udbedre specielt godt på dette stadium.