13,691 læst ·
37 svar
14k læst
37 svar
Smedjerækværk - er det ok eller alt for skævt?
Duttarmajster
Renovatør
· Stockholm
· 170 indlæg
Duttarmajster
Renovatør
- Stockholm
- 170 indlæg
Jeg har svært ved at se nogle større fejl på billederne, uanset om du lykkes med at få smeden til at rette noget eller om du lykkes med at leve med det som er - så synes jeg det bliver flot.
Jeg er dog selv en irriterende pedantisk type, og hvis det var mit gelænder, havde jeg tvunget smeden til at lave det om 10 gange, før jeg blev tilfreds, antagelig hehe.
Grov, hvor mange tusinder ligger prisskiltet på, hvis man må spørge?
Jeg er dog selv en irriterende pedantisk type, og hvis det var mit gelænder, havde jeg tvunget smeden til at lave det om 10 gange, før jeg blev tilfreds, antagelig hehe.
Grov, hvor mange tusinder ligger prisskiltet på, hvis man må spørge?
Lidt lang fritbærende spændvidde med tanke på dimensionerne.
Gelænderet ser dog ud til at være lige i underkanten. I så fald er der ingen hæng.
Eftersom underkanten rimeligvis vil være synlig mod en plan overflade med lige kant, er chancen nok større for, at afvigelser kan ses der.
Gelænderet ser dog ud til at være lige i underkanten. I så fald er der ingen hæng.
Eftersom underkanten rimeligvis vil være synlig mod en plan overflade med lige kant, er chancen nok større for, at afvigelser kan ses der.
Jo kan ske at konstruktionen er for ranglet, men sådan noget burde en smed jo vide. Hvis det er lige i underkanten og hængekøje ovenpå, så må firkantrørene jo være forskellige længder. Det tyder i så fald på, at man har tilpasset bygningen efter det, der er blevet skævt i stedet for omvendt. Omkostning for dette rækværk + 2 sider på cirka 1,80 hver + galvanisering + montering, 15 + moms.
jo er det smeden, der har konstrueret, er han jo ansvarlig, men ofte får man en færdig tegning, som nogen har lavet, og som man skal følge, og ikke alle vil begynde at diskutere konstruktionen med den, der har tegnet, uden tosser gør som tosser sagde.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
Men tegningen kan jo være af det færdige produkt, på arbejdet tegner vi det færdige produkt, da vejen dertil kan variere afhængigt af hvilken produktionsenhed der anvendes. Så ansvaret ligger i stedet hos produktionsteknik på den aktuelle PU at tage hensyn til formforandringer ved varmebehandling osv.
Klik her for at svare