Har for nylig købt en ny lejlighed (Penthouse som er en tilbygning på en gammel bygning fra 1920, den nye del blev bygget i 2010) og flyttede ind for to dage siden.

Har bemærket, at det nogle gange smækker i væggene, måske 3-4 gange om dagen. Det plejer ikke at være så højt, men højt nok til at man hører det, når man sidder i et andet rum. I går, da det blæste en del (15-17m/s), smækkede det ordentligt, næsten som at slå på væggen med et baseballbat :)

Er der nogen, der ved, hvad det kan skyldes? Lejligheden har meget store vinduer, kan det have noget med disse at gøre?

Har markeret, hvor de store vinduer er placeret på plantegningen.

• Plantegning af en taglejlighed med markerede store vinduer ved stue og spiseområde; to terrasser og flere rum inklusive køkken, badeværelse og soveværelser.
  • Moderne stue med store vinduer, træparketgulv, grå lænestol, spisebord med sorte stole. Udsigt over byen og en byggekran udenfor.
Kan det ikke være tagplade, der bevæger sig på grund af varmen? Stærk sol om sommeren...

• Synes
MagicFingers
  • Laddar…
Har vedhæftet et billede af ydersiden af lejligheden. Du skrev, at det evt. kan være tagplade, der bevæger sig. Er det noget, jeg burde bekymre mig om og evt. tage op med foreningen?

Facade af et moderne lejlighedskompleks, hvor pilarer viser mulig bevægelse i taget, med grå plader og altaner.

Det billede hjalp. Jeg gætter på, at det kan være tagplade, der bevæger sig på grund af varmen... i så fald ville jeg ikke være bekymret. Er det dog noget, der er løst og bevæger sig i vinden (kan også være en plade), så er det en anden sag. Dette skal muligvis udbedres.

Spørg tidligere ejere og naboer, som har samme type lejlighed som dig, om de har lagt mærke til noget.
Forsøg også at notere, om disse brag sker mere eller mindre visse dage, fx. om det larmer meget, selvom det er 10 grader og overskyet... osv.

plv sagde:
Det billede hjalp. Jeg gætter på, at det kan være tagplade, der bevæger sig af varmen...i så fald ville jeg ikke være bekymret. Er det dog noget, der er løst og bevæger sig i vinden (kan også være en plade), så er det jo en anden sag. Dette skal måske udbedres.

Tjek med tidligere ejere og med naboer, der har samme type lejlighed som dig, om de har bemærket noget.
Prøv også at bemærke, om disse brag sker mere eller mindre visse dage, f.eks. om det larmer meget, selvom det er 10 grader og overskyet...osv.
jeg tvivler på, at det er noget, der sidder løst, men dette lyder mere som et kraftigt brag inde i væggen eller lignende. Havde der ligget noget løst, ville det lyde oftere i forbindelse med, at det blæser osv.

Har svært ved at lokalisere, hvor lyden kommer fra. Enten er det taget eller væggen ved vinduesrutorna.

Hvor almindeligt er det at tagplader osv. bevæger sig om sommeren? med tanke på hvordan det nogle gange lyder (kraftigt brag i indervæggene) så må pladerne bevæge sig ret langt ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.