Skal fylde op gulvet ca. 20 cm på gæstetoilettet (kælder nedenunder og betonbjælkelag) og tænkte fylde med lecakulor. Hvad er bedst at binde disse med? Sluring (cementvand) eller tynd fiberarmeret flydespartel? Ovenpå skal det selvfølgelig flyde (ingen gulvvarme)

• Synes
Sbl
  • Laddar…
R
Cementvand/slurry billigst og måske i to omgange så det bliver stabilt og tæt mellem kuglerne, passende at armere flyden så det bliver mere som en hel kage

• Synes
Riggvägen
  • Laddar…
Bland lecaklinker i flydespartel, det fungerer godt.

Det kan ligge i ca en uge, inden jeg flyder det, så det er mest ud fra den vinkel, jeg vil vide. Har ingen tombola at blande i, men det er kun en overflade på knap 2kvm, så det skal nok gå godt alligevel.

Hvilket er bedst, Lecakugler 12-20 eller 8-14?

R
Leca 12-20 lidt større huller mellem dem når sluringen skal på, løber lidt mere, men bliver lidt tykkere, såkaldt plade
8-14 mindre kugler bliver måske som et tyndt låg hvor sluringen kommer ned max 1,5 cm, bæreevne ??
Sluringen pisker du i en større spand (rulle) med en boremaskine og krog, har du ingen krog, så duger en almindelig jernstang,
bøj en vinkel nederst, den skal bare snurre i blandingen og ikke for tyk sluring, den tørrer hurtigt mod lecaen og holder op med at løbe.

Er der nogen idé i at hælde lidt sluring på for hver anden sæk lecakugler, jeg hælder ud? Jeg har regnet med ca. 6 sække for at nå op i passende niveau for flydespartlingen.

Typ hælde ud med vandkande.

R
Læg du ud lecan og stryg af så den bliver jævn, sprøjt lidt vand ud, måske med en vandkande og si, så det bliver en meget tynd suppe. Risikoen er, at en leca flyder op, så det kan være godt at have lidt klistret sammen. Tænk også på, at hvis du skal gå på lecan, så brug en bred plade på lecan til dette. Den vil gerne blive som kviksand ellers og trampes let ned. Før flydningen kan du lægge et stof ovenpå lecan, og gerne en armering, så bliver flydningen holdbar i bæreevne. Flydningen har en tendens til at finde alle små huller og mellemrum, der er, og forsvinde for altid et eller andet sted, især langs vægge og rørgennemføringer. Ikke mere end 5 mm hul er nødvendigt, så forsvinder det.

Hvilken type dug anbefales til dette formål?

Overvejer at gøre, som jeg skrev ovenfor, lidt sluring for hver anden sæk leca og så lidt mere på toppen.
Så kan jeg desuden hælde lidt ekstra omkring rør til vand og afløb.
Byggmax lecakugler er 8-14, så det må nok blive det. Bør desuden give mindre huller for flydespartelvandet at løbe ned i.

R
Du får se om du finder nogen, der har mindre stykker, behøver ikke dække alt på én gang, kan være mindre stykker, der overlapper hinanden, gerne i sækkelærredform, så flydemassen løber lidt ned og suges i den og armerer mod lecan
Flydemassen armerer da op en stærk kage sammen med armeringen, som kommer til at ligge stumt mod lecan, og du fastgør GV ved
armeringsnettet
Edit var vist ingen GV

Skal ikke have nogen gv, men havde tænkt at armere.

R
M mamawi sagde:
Ska inte ha någon gv, men hade tänkt att armera.
Kom på det :(deraf Edit

• Synes
mamawi
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.