Hej, jeg er i gang med at renovere et soveværelse, har sat nyt gips op og spartlet osv., har brudt mit parketgulv op, som var dårligt, og har et rigtig fint 30 mm plankegulv nedenunder, men det skal slibes. Mit spørgsmål er, i hvilken rækkefølge det er bedst at gøre det i. Skal jeg slibe gulvet, før jeg maler loft, træværk samt tapetserer, eller hvilken rækkefølge anbefaler I?

Carla sagde:
Hejsan holder på at renovere et soveværelse har sat ny gips op og spartlet osv., har brudt mit parketgulv op, som var dårligt og har et rigtig fint 30 mm plankegulv under, men det skal slibes.
Mit spørgsmål er i hvilken rækkefølge, der er mest hensigtsmæssigt at gøre det skal jeg slibe gulvet før jeg maler loft, snedkerarbejde samt tapetserer eller hvilken rækkefølge anbefaler I?
Maling af loft

Slibning af gulvet

DÆK gulvet

Maling af snedkerarbejde

Tapetsering

Tapetet skal ligge lidt på gulvlisten ifølge dem, der ved, ellers kan lyset danne en mærkelig skygge ved gulvlisten.

Rimeligvis ville man jo ønske at slibe gulvet som det sidste man gør, men sådan gjorde man tilsyneladende ikke. Det afhænger vel også af håndværker fra sag til sag.

Tak for tipset, jeg overvejede også at slibe gulvet sidst, men det kan måske være let at ramme et sted med grimme mærker som følge.

• Synes
Feffi
  • Laddar…
Jeg synes det er indlysende at slibe gulvet til sidst, eller næstsidst mener jeg. Det sidste du gør er at sætte lister eller male lister, hvis du beholder de eksisterende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.