Har en ret ny altan/terrassedæk med trykimprægneret træ.
Der hvor skruerne sidder, er det lidt flosset.
Jeg vil gerne file det ned, så det bliver blødt og fint mod bare fødder?

Er det ikke noget problem at file det ned lidt i hånden med sandpapir/slibepapir?
Jeg begyndte lidt, men det blev så utroligt lyst lige der, hvor jeg sleb.
Jeg blev lidt nervøs for, at jeg havde gjort noget dumt.

Tog et billede, som jeg vedhæfter.

Altan med trykimprægneret træ, hvor skruernes placering har forårsaget flisninger. Områderne er lettere slebet og fremstår lysere.

Lidt overarbejdet måske, men dut til med en sådan her, så bliver det fint.
Billede af et metalfræsebor med mønstret kugleformet hoved, der bruges til finpolering i byggeprojekter.

Hvad er det for noget?

Men mit spørgsmål står stadig, helt ufarligt at slibe lidt med sandpapir på et trykimprægneret trægulv?

Det er en slipestift.
Hvad ville der ske, hvis du sleb mener du?

specter sagde:
Hvad er det for noget?

Men mit spørgsmål står stadig, er det helt ufarligt at slibe lidt med sandpapir på et trykimpregneret trædæk?
Ja, det er helt ufarligt, men det kan tage et par uger, før det lyse har jævnet sig der, hvor du har slebet.

De er jo ikke for træ.

er det ikke et ikke-problem egentlig? Har nok aldrig nogensinde fået nogen splinter i fødderne af nogen trædæk.

Sliber man så der bliver en større 'grube' så er det vel bare endnu større risiko for at det flosser op?

• Synes
RoBo
  • Laddar…
Det du sliber, jævner sig ud med tiden. Værre med blyantsstregerne, de vil tage tid, før de forsvinder.

Problemet er jo, at skruerne er trukket for langt, hvilket er for sent at afhjælpe nu. Sandpapir er svært at komme til med, så jeg tror mest på StefanN's tip. At slibestifterne ikke er til træ, bør ikke spille nogen rolle.

• Synes
RoBo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.