Hej alle,
Jeg har en vævtapet, som jeg ikke er helt begejstret for, og jeg overvejer at gøre noget ved det. En håndværker hjalp mig med at tage en skillevæg ned med denne tapet, og han sagde, at den sidder så godt, at jeg kan spartle direkte på den.
Spørgsmålet er, om jeg behøver at slibe den ned eller behandle den på nogen måde, før jeg går i gang med rullespartlingen? Taknemlig for alle tips!
Tak for hjælpen,
Henry
Jeg har en vævtapet, som jeg ikke er helt begejstret for, og jeg overvejer at gøre noget ved det. En håndværker hjalp mig med at tage en skillevæg ned med denne tapet, og han sagde, at den sidder så godt, at jeg kan spartle direkte på den.
Spørgsmålet er, om jeg behøver at slibe den ned eller behandle den på nogen måde, før jeg går i gang med rullespartlingen? Taknemlig for alle tips!
Tak for hjælpen,
Henry
Har du overvejet renoveringsarbejdet? Jeg har selv ingen erfaring med renoveringsarbejdet, men mange på forummet ser ud til at have gode erfaringer. Skal prøve det for første gang næste uge. Men jeg har ikke nogen strukturvæv/tapet.
Jeg er usikker på om man skal behandle tapetet på nogen måde inden spartling. Men jeg ville bruge malervask. Tapetet ser ud til at have siddet et stykke tid. Og det er ikke dyrt eller tager meget tid. Så ville jeg rulle spartel.
Jeg er usikker på om man skal behandle tapetet på nogen måde inden spartling. Men jeg ville bruge malervask. Tapetet ser ud til at have siddet et stykke tid. Og det er ikke dyrt eller tager meget tid. Så ville jeg rulle spartel.
Den ser ganske grov ud. Ved ikke om renoveringstapet tager op sådan struktur men ellers er renoveringstapet virkelig et kanon produkt. For at være på den sikre side kan man skrabe spartle strukturtapeten lodret så vandret. Slibe let og derefter forlime og så op med renoveringstapet.
Ok, ja det bliver lidt tricky mod vinduesrammer og stikkontakter, så det er måske nemmere at spartle trods alt. Men er det første gang, skal du regne med, at det bliver halvgodt hvis du ikke er meget omhyggelig, tag gerne en ven med som har erfaring og tag et hurtigt kursus 
Bare at google på rullspackling så kommer der et par videoer op om, hvordan det skal gøres. Selvfølgelig en professionel der viser det. Som vanligt må man fordoble den tid det tager og tilføje en del bandeord, og resultatet bliver jo hvad det bliver. Fryser bare ved tanken om at skulle spartle en hel væg. Får jo hovedpine bare af at spartle gips med alt støv og lort og rod!
Klik her for at svare