Vores trappe er malet i mange år og af flere ejere. Jeg har vænnet mig til at skulle forbedre den hvert år, men nu begynder de forskellige farvelag at blive alt for ujævne.

Først tænkte jeg at leje en betonhåndsliber og slibe næsten al den maling af, som jeg kan komme til, men nu begynder jeg at tøve. Der er nok risiko for, at der ryger noget beton med, hvis/når jeg vakler.

Findes der noget form for slibepapir der virker eller diamantslibeskive til en almindelig 150 mm slibemaskine (Festo)? Almindeligt papir plejer at rive for dårligt og bare stoppe til!
 
  • Synes
martiin9
  • Laddar…
Med tanke på støvet der opstår, skal du have en slibemaskine med kappe/støvbeskyttelse og udtag til støvsuger. Lej en betonsliber. Så effektiv er den ikke. Vær forberedt på, at klinge slitage koster en del penge.
 
Slibe maling i tykke lag indebærer en stor risiko for, at det klistrer sammen ret hurtigt. Har du overvejet at skrabe eller sandblæse?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.