Ingen forslag til hvilket sandpapir jeg skal bruge?
At det ikke bliver helt glat er jo lidt af pointen. Malingen hæfter bedre, hvis der er lidt struktur. Selvom malingen er tynd, fylder den nemt de små "ridser," som så fint sandpapir giver. Jeg bruger sjældent finere end 120-papir. Nu har jeg ganske vist ingen Ferrari, men selv hvis jeg havde, ville jeg nok ikke bruge finere end K240. Der er ligesom ingen grund, da det desuden bør lakeres mindst 2 gange. Det du tænker på, er nok polering. Eller bare lakere med klarlak.
Det er de sølvfarvede overflader på billedet i indlæg 1. Alt undtagen gearstangen.
Først og fremmest skal man undersøge, om det er en overflade, der kommer til at slides, som støvler der gnider på malingen. Så er pulverlakering normalt at foretrække.
Ellers er det bare at teste med forskellige sorte 2k farver og hvilken overflade man ønsker fra blank til helmat.
Uanset hvad, øv og øv, inden du kaster dig over motorcykeldelene. Motorcyklen ser jo ud til at være i god stand, og sjusket maling er ikke pænt.
Tjek et forum for den motorcykel, der plejer altid at være nogen, der har fundet en god farve, der matcher den originale sorte farve.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.