Vi skal indsætte skydedøre med spejlglas, sandsynligvis fra Elfa, i gangen. Åbningen er ca. 240 cm bred (og lige så høj), og pga. smal passage vil jeg helst have to-spors skinner - tre spor stjæler nogle værdifulde centimeter. Jeg vil dermed også kun have to døre og ikke tre, for at kunne åbne tilstrækkeligt stort område.
Det er muligt at bestille 2 stk. skydedøre (godt 120 cm/stk) fra Elfa, men jeg er i tvivl om, hvorvidt disse døre vil blive for tunge og klodsede at håndtere. Er der nogen, der har erfaring eller input?
Det er muligt at bestille 2 stk. skydedøre (godt 120 cm/stk) fra Elfa, men jeg er i tvivl om, hvorvidt disse døre vil blive for tunge og klodsede at håndtere. Er der nogen, der har erfaring eller input?
Jeg har 2x110 cm brede og 230 cm høje døre fra Elfa i soveværelset. Absolut ikke for tunge og klodsede, ruller så let som ingenting, selv efter 4 år. Ville præcis som dig ikke have tre døre, da det er irriterende kun at kunne åbne 2/3 i stedet for 1/2 af bredden. Dog har jeg ikke spejlglas, så de du har tænkt på er jo tungere.
Et alternativ er, som en slægtning til mig gjorde, denne havde yderligere noget bredere åbning end dig, jeg tror 270 cm i alt. Her blev det i stedet 4 x 67,5 cm på kun dobbeltskinne. Det er også godt, da det også medfører 1/2 bredden ved åbning. Det kan jo være noget, hvis man overvejer den højere vægt?
Et alternativ er, som en slægtning til mig gjorde, denne havde yderligere noget bredere åbning end dig, jeg tror 270 cm i alt. Her blev det i stedet 4 x 67,5 cm på kun dobbeltskinne. Det er også godt, da det også medfører 1/2 bredden ved åbning. Det kan jo være noget, hvis man overvejer den højere vægt?
Senest redigeret:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 263 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,263 indlæg
Elfa har en maksimal bredde på dørene, som varierer afhængigt af dør/profil, og det er nok fordi nogle ikke fungerer, når de bliver bredere, så man kan nok stole på deres oplysninger om, hvad der fungerer. Vi er tilfredse med vores 4 døre med dobbeltskinne foran en garderobe, der er 280 cm bred, for så kan man åbne op i midten, i modsætning til med to døre, hvor de midterste 5 cm (eller deromkring) altid er dækket, hvilket gør, at man ikke kan have nogen udtræksfunktion der. En af vores døre har et spejl på ca. halvdelen af højden (midten), og jeg kan ikke mærke nogen forskel på den dør og de andre (model Arctic).
Hvis man er svag i arme/hænder, er det nok vigtigere at vælge en grebsvenlig profil og undgå disse "stoppere", der holder dørene på plads, når man ved et uheld rører ved dem, men kræver et større tryk, når man virkelig vil flytte dørene.
Hvis man er svag i arme/hænder, er det nok vigtigere at vælge en grebsvenlig profil og undgå disse "stoppere", der holder dørene på plads, når man ved et uheld rører ved dem, men kræver et større tryk, når man virkelig vil flytte dørene.
Klik her for at svare