Hej jeg har brug for at lime / reparere et hul i en spånpladevæg, hvor rummet er meget lille (jeg kan ikke få hånden ind), og hvor jeg har brug for at stabilisere lidt med et produkt, der er hårdt, når det er tørt.

Findes der skum eller noget lim, som man kan bruge med limpistol eller skumsprøjte, der bliver hårdt og stabilt som træ, når det er tørt?

Tak

Senest redigeret af en moderator:
L
Hvor hårdt er hårdt? Fugeskum når det er hærdet bliver forholdsvis hårdt.

hård som plastik eller træ har jeg brug for

P preben89 sagde:
hård som plast eller træ behøver jeg
Må jeg spørge hvorfor?

Skal du fylde hele rummet eller skal du reparere hullet i pladen?

J
man kan tænke sig at save et stykke spån/gipsskive lige så stort som hullet, skrue et kort træstykke større end hullet på gipsskiven, fylde hullet med fugeskum (ikke overfylde, men så det kan ekspandere "bagud") og så sætte gipsen på plads og skrue træstykket fast, så den nye plade flugter med den gamle. Når skummet er hærdet, fjerner du træstykket, skraber fugeskummet væk og spartler væggen. God løsning er det ikke, men hvis det er den eneste måde at reparere det på, bør det kunne fungere...

Skal man reparere hullet, er det næsten nemmere at save det op, lægge stykker af træ bagved og derefter indfælde et stykke spånplade. En hulsav gør f.eks. både hullet rundt og saver en reparationsbit ud. Et firkantet hul fungerer også.
Behøver det at blive forstærket yderligere, skal man nok se, hvad det er og vide hvorfor. Hvis der er noget at skrue i bag hulrummet, kan man f.eks. lægge et stykke træ i hulrummet og trække en skrue lige igennem. Hvis der ikke er noget at skrue i, fungerer måske montagelim. Osv.

lidt svært at forklare men det er ikke muligt at udskifte spånplade eller lignende. Jeg har brug for noget, der kan sprøjtes ind i et 2 cm hul og fylde ud bagved, som bliver hårdt bagefter. Jeg lykkedes med at bore hul i en tværgående spånplade/regl i midten af en væg og vil fylde ud dette med noget hårdt uden at rive hele væggen ned.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.