Hej på Jer,

jeg har på loftet bygget en kattvägg som jeg har forberedt til opbevaring. Jeg vil have skuffer, der kan trækkes ud. Men jeg ved ikke, hvordan vi skal bygge disse skuffer?

Tanken var (fra et indretningsmagasin jeg har set) at skuffefronten skal "ind i væggen", med gulvlisten også på skuffen, så de ikke bemærkes så meget og smelter ind. De havde dog bygget væg & skuffefront i træpanel, & jeg har gips i væggen.
Jeg tror dog ikke at gipsen vil holde i siderne når man lukker & åbner skufferne hvis man slår til dem.

Har I nogle ideer & eller tips, (tegninger?)

Se billede på nogle af rummene. (de to huller længst væk i højre hjørne skal have låger.)

• Loft med nylagt trægulv, klar til opbevaring. To åbne rum i det fjerneste højre hjørne og stablet byggemateriale. Malerlampe midt på gulvet.
K
Jeg antager, at du skal male gipset... Kan du ikke bygge kasser med hjul, beklæde med gips så du får "fabrikskant" (med fordybningen) på siderne, så kan du montere metalhjørner der. Sådanne som man har til gipsvægge. Så spartle hjørnerne, male og lime på gulvlister.

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4172

Evt. kunne man også have kassernes hjul køre i nogle slags spor... så ville de ikke ramme hinanden.

Håber du har fået noget at tænke over :)

ps. hvad er det for et gulv du har? ds.

Jeg ville satse på noget hårdere som limmede træplader og så slibe og male disse, så de får en overflade, der ligner gipsen.

Undskyld at jeg afbryder, men dit gulv er vanvittigt flot :o Hvad er det for noget?

Tak for tipsene, jeg har været inde på noget lignende. Væggene er malede & det er nok dem, der er værst udsatte, når man trækker ind & ud af skufferne. Sporene til hjulene var smarte!

Er der nogen, der har lavet lignende skuffer?

Gulvet er et askegulv fra HARO PARKETT 4000 3-STAV - Ask Country

Hjalmar, et lille spørgsmål bare:

Hvorfor lægger du ikke kasserne, så de begynder præcis over gulvlisten, så slipper du for den samling i det mindste. Og så lægger du siderne op, så kan du bruge skinner i stedet, sådan nogle man har på store skuffer i køkkenet?

Kan jo være en idé i og for sig.

Men ellers, tak for inspirationen, jeg går nemlig og overvejer, hvordan jeg skal have udtrækkelige skuffer for at udnytte kattvinden :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.