Hej
Jeg skal hænge et tv op på væggen og har identificeret to reglar, der vil være gode at fastgøre i, ud over mollyplugg. Der følger 65 mm lange skruer med, som Samsung foreslår, at jeg skal forbore med et 3 mm bor før, hvilket jeg har gjort. Min skruemaskine har enorme problemer med at klare det sidste stykke, og jeg har rundet to skruer nu. Spiller indstillingen på skruemaskinen nogen rolle? Skal jeg bore lidt større? Skruen er ca. 5 mm i diameter. Har en Ryobi med 50 i drejningsmoment. Hvad er almindelige fejl for begyndere med skruemaskine, måske er det et bedre spørgsmål
Tak på forhånd
Jeg skal hænge et tv op på væggen og har identificeret to reglar, der vil være gode at fastgøre i, ud over mollyplugg. Der følger 65 mm lange skruer med, som Samsung foreslår, at jeg skal forbore med et 3 mm bor før, hvilket jeg har gjort. Min skruemaskine har enorme problemer med at klare det sidste stykke, og jeg har rundet to skruer nu. Spiller indstillingen på skruemaskinen nogen rolle? Skal jeg bore lidt større? Skruen er ca. 5 mm i diameter. Har en Ryobi med 50 i drejningsmoment. Hvad er almindelige fejl for begyndere med skruemaskine, måske er det et bedre spørgsmål
Tak på forhånd
En almindelig fejl, man gør som nybegynder, er at forsøge at "hjælpe" skruetrækkeren ved at dreje og "joxe" med den. Man skal koncentrere sig om at holde skruetrækkeren vinkelret i alle led mod (i dette tilfælde) væggen samt holde et hårdt tryk på skruetrækkeren, så trykket mellem bits og skrue bliver så stort som muligt.
I dit tilfælde kan du stramme det sidste på skruen med en skiftenøgle eller endnu bedre en passende topnøgle, da Samsungs skruer har et sekskantskalle.
I dit tilfælde kan du stramme det sidste på skruen med en skiftenøgle eller endnu bedre en passende topnøgle, da Samsungs skruer har et sekskantskalle.
Bor ikke med større bor i dette tilfælde. Ifølge TS er den totale diameter 5 mm udenpå gevindet, gættemæssigt er gevindet ca. 1 mm dybt (grovgevindet skrue) hvilket betyder, at diameteren på skruen nede i gevindet er netop 3 mm. Årsagen til at Samsung har sendt sådanne grove skruer og angivet bordiameter til 3 mm er, fordi de ikke vil have, at tv'et skal falde ned. Jeg tror ikke, dit tv vil falde ned, hvis du borer med større bor (det betyder absolut ikke større end 3,5 mm), men jeg ville ikke tage chancen.Isakare sagde:
Din skruemaskine er også lidt i den tyndeste ende til sådan nogle "busede" skruer.
I øvrigt synes jeg, at I andre kommer med gode råd til TS og andre nybegyndere med skruemaskine.
Undskyld, jeg læste sjusket og missede at skruen var 5 mm.P pilen sagde:Bor ikke med større bor i dette tilfælde. Ifølge TS er den totale diameter 5 mm på ydersiden af gevindet, gættet er at gevindet er ca. 1 mm dyb (grovgevindet skrue), hvilket betyder at diameteren på skruen nede i gevindet er netop 3 mm. Årsagen til at samsung har sendt sådan nogle grove skruer og angivet borediameter til 3 mm er fordi de ikke vil have at tv'et skal falde ned. Jeg tror ikke din tv vil falde ned hvis du borer med større bor (det betyder absolut ikke større end 3,5 mm) men jeg ville ikke chancen. Din skruemaskine er også lidt på det kleneste til sådanne "bøller" af skruer. For øvrigt synes jeg, at I andre kommer med gode råd til TS og andre begyndere med skruemaskine.
Här nedan ser du dom vanligaste skruvskallarna. Framförallt är det viktigt att skilja på pozidrive och philips som redan skrivits ovan. Väldigt lätt att dra sönder skruvarna med fel bits.Observera att pozidrive har små anvisningar/streck mellan skruvens spår som philips inte har, det gör det lätt att se vilken det är

Tak samtlige og knivskarp billede RoBo, for mig var de til højre "stjerneskrue" dvs samme i min verden
Nu ved jeg bedre.
Er så imponeret/taknemmelig for alles velvilje til at hjælpe i dette forum.
Er så imponeret/taknemmelig for alles velvilje til at hjælpe i dette forum.
R RoBo sagde:Her nedenfor ser du de mest almindelige skrueskaller. Især er det vigtigt at skelne mellem pozidrive og philips, som allerede er skrevet ovenfor. Meget let at ødelægge skruerne med forkerte bits. Bemærk at pozidrive har små anvisninger/streger mellem skruens spor, som philips ikke har, det gør det let at se, hvilken det er
[bild]
Klik her for at svare