5,921 læst ·
11 svar
6k læst
11 svar
Skruehovedet løsnet - hvordan få skruen ud?
Jeg skulle sætte en hylde op forleden dag, og da jeg skal stramme skruen med skruemaskinen, løsner hele skruehovedet. Resten af skruen sidder stadig helt inde i pluggen... Er der nogen, der har en idé om, hvordan jeg kan få den ud? Har prøvet at dreje skruen ud med en tang med smallere skaft, men det går ikke at rokke den løs.
Hvilket materiale er væggen lavet af?H hubbe87 sagde:Jeg skulle sætte en hylde op forleden dag, og da jeg skal stramme skruen med skruemaskinen, løsner hele skruehovedet. Resten af skruen sidder stadig helt inde i pluggen... Er der nogen, der har en idé om, hvordan jeg kan få den ud? Jeg har prøvet at dreje skruen ud med en tang med smallere skaft, men det er ikke muligt at rokke den.
/Høghus
Jeg ville nok bore den ud, eller måske varme den op med en brænder og smelte plastikken. Findes sikkert enklere måderH hubbe87 sagde:Jeg ville sætte en hylde op forleden dag, og da jeg skal spænde skruen med skruetrækkeren, løsner hele skruehovedet sig. Resten af skruen sidder stadig helt inde i pluggen... Er der nogen, der har en idé om, hvordan jeg kan få den ud? Har prøvet at dreje skruen ud med en tang med smallere skaft, men den vil ikke rokke sig.
Bedrevidende
· östergötland
· 2 774 indlæg
Spidstang
Ja, jeg tror næsten det er den enkleste løsning... det er egentlig et natbord/hylde, og problemet er, at jeg satte den første hylde op på den anden side af sengen før, så hvis jeg flytter denne lidt, så bliver det ikke symmetrisk. Men må vel leve med detM Mansson84 sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Hvad er det for en plug da? Ser ud som om skruen er for stor til pluggen og måske går for tungt og derfor gik den af.........
Hvis den er trukket så hårdt at den brækkede, er det usandsynligt, at en tang kan få ordentlig fat til at få den løs. Måske hvis du sprøjter lidt 5-56 ind for at mindske friktionen mod pluggen.H hubbe87 sagde:
Er det muligt at lave et nyt monteringshul i hylden, så du kan få den der, hvor du vil?
/Höghus
Klik her for at svare