hej
Skal sætte to lag spredt panel i et loft og jeg ejer en skruemaskine så tænkte at skrue fast spredningen i stedet for at sømme for at gøre det hele lidt nemmere. Kan dog ikke finde træskruer på bånd nogen steder, nogen der ved om de kan fås eller om det går lige så godt med skruer til gips- eller OSB-plader?
Skal sætte to lag spredt panel i et loft og jeg ejer en skruemaskine så tænkte at skrue fast spredningen i stedet for at sømme for at gøre det hele lidt nemmere. Kan dog ikke finde træskruer på bånd nogen steder, nogen der ved om de kan fås eller om det går lige så godt med skruer til gips- eller OSB-plader?
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Jeg havde kørt med spånskiveskrue, den findes båndet.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Ja det er rigtigt. Jeg har kunnet skrue dobbelt skrue med cc600. Er det længere end det, er jeg enig i, at det måske er i underkanten.
Jeg brugte 55mm båndet terrassebolt fra Byggmax. Er ikke faldet ned endnu...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 014 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,014 indlæg
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Ok rimeligt afhængigt af skrue. Meget forskelligt på, hvordan gevindene er udformet. Mange skruer har ikke meget til træk i spidsen. Synes ikke man skal tage chancer.S sinuslinus sagde:
På hvor mange steder som helst banker man op glespanel 28x70 mod eksist. betontag CC1200mm for derefter at lægge gles i ”den anden retning” CC 300mm. Det andet lag gles kan da ikke fastgøres med længere skrue end 56mm. Seriøst, tænk lidt, du kan i princippet hænge dig i en skrue, og du sætter to skruer per ”festepunkt”
Tak for alle svar! Jeg ville også tro, at det fungerer fint! Spær er med cc600mm. Sætter første lag lægter med cc600 og andet med cc300. Skruemaskinen klarer max 57mm, så 55mm fungerer sikkert fintZ zsimpey sagde:
Jeg ville selv bruge nogle ekstra kroner på bedre og længere skruer, synes terrasse skruer er alt for tynde til afstandslister.Oskerien sagde: