Jeg skulle skrue et antal skruer med krog i en betonvæg, og de knækkede, se billede: To ødelagte krokskruer af metal ligger på et træbord ved siden af en rød stofbit.

Nu er den anden del tilbage i væggen (i en pløk), og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre?
Hvordan kan jeg nemmest få den ud?

Første gang jeg oplever, at en skrue går i stykker.
Jeg brugte en simpel tang og drejede kun med enkel håndkraft.

Metalbor og bor væk.

Eller bare spartle det...

• Synes
Lancean
  • Laddar…
Jeg har brug for at få en skrue ind lige dér, så jeg vil prøve med en metalbor.
Er det nemt at få det væk med sådan en?

Bore i en gammel skrue er ikke altid det nemmeste.
En variant er at bore betonen væk omkring pluggen og operere den ud. Derefter fylder man op med lidt mørtel og starter forfra.

Eller at tage et don og slå den ind, hvis du har boret så dybt, for at kunne sætte en ny plugg i hullet...

C
Pushparaj Marius Silva sagde:
Jag använda mig av en enkel tång och vred enbart med enkel handkraft.
Samma metod för att få ut skruven är inte så dum om den inte sitter alltför långt inne. Använd en hovtång. Du måste förstås kanske vidga hålet en del för att komma åt.

Fel av Åke sagde:
Ett annat alternativ kan vara att använda sig av s.k. "grispick" se bifogad länk.
[link]
Finns på flera byggvaruhus m.m.
Gör inte det, en så pass klen pitt tål nästan inget vridmoment alls. Den kommer nästan garanterat att gå av och eftersom den är härdad har du ett ännu värre problem på halsen.

Senest redigeret:
Hvordan ser hullerne ud?

Hvis de sidder i en plugg kan du angribe selve pluggen. Varm med en gasbrænder eller noget, så den smelter. Så er det bare at trække skruen ud.

Bor et lille hul og brug en skruvuddragare!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.