Hejsa. Jeg skal sætte en stang op over komfuret til at hænge redskaber og stegepander osv. på, og jeg undrer mig over, hvordan jeg bedst sætter den op. Den skal sidde på murstokken, en gammel en, teglsten med hvad jeg antager er puds på. Skruerne vil komme til at sidde så langt ud mod kanterne, at de umuligt kan gå igennem til røgkanalerne. Beslagene til stangen har tre skruehuller på hver side med et par centimeter imellem.
Jeg undrer mig over, hvilken type skrue og rawlplug man bruger?
Tager gerne imod lidt tips om selve boringen også, det føles vigtigt, at det bliver rigtigt ved første boring. Tak for tips!
Sort metalbeslag til montering af stång, med tre skruvhuller. Beslaget måler 9 cm i diameter. Brugt til ophængning af redskaber over pejs.

Senest redigeret:
Rickard.
Passende skrue afhængigt af, hvordan fastgørelseselementerne ser ud, og rødplugg eller tilsvarende plastplugg.

Bor, ville jeg have valgt en "multi-construction" type i en almindelig skruetrækker uden slag, murstocke plejer at være bløde, og slag øger kun risikoen for, at noget går galt. Orker du ikke at købe en sådan speciel, plejer almindelige hss metalbor at fungere, men de er ødelagt bagefter.

Senest redigeret:
  • Synes
Gabbie B
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Passende skrue afhængigt af, hvordan fastgørelserne ser ud, og rødplugg eller tilsvarende plastplugg.

Bor ville jeg vælge en "multi-construction" type i en almindelig skruetrækker uden slag, murstene plejer at være bløde, og slag øger bare risikoen for, at noget går galt. Hvis du ikke gider købe sådan en, plejer almindelige hss metalbor at fungere, men de er så affald bagefter.
Tak for svar! Opdaterede indlægget med billede af, hvordan fastgørelsen ser ud. Havde en tanke om, at når nu gamle mursten måske er bløde/porøse, skal jeg måske bore lidt større, fylde hullet med noget i stil med "flydende plugg", derefter sætte plugg i det, skrue i pluggen, men det er måske lidt overkill?

Rickard.
Jeg synes det lyder overkurs.

• Synes
Stefan Carlsson6 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.