Jeg planlægger at bygge en ramme af firkantrør i stål (rørene måler 20x20x1,5 mm). På forsiden af denne ramme tænkte jeg at skrue en 1,5 mm tyk krydsfinerplade fast.
Er der nogen, der kender en nem måde at skrue krydsfinerpladen fast på? Gerne med skruer fra forsiden/krydsfinersiden og uden møtrikker på bagsiden.
Kunne man bore huller gennem pladen og stålrøret og derefter bruge en form for selvspændende skrue?

Det lyder ikke som om, at der vil være nogen væsentlig belastning på plywooden, så en almindelig pladeskrue af passende type og hoved lige igennem plywooden ind i den ene side af røret vil være fint.

Tak for dit svar. Jeg skrev ikke det, men planen er at montere såkaldte 3D træpanel på forsiden af krydsfineren (vægt ca. 10 kg/m2), men pladeskruer burde vel holde til det også?
Vil pladeskruens gevind gribe i hullet jeg har boret? Jeg mistænker, at det er vigtigt, at skruens inderdiameter og gevind passer til borehullet. Er der nogen nem måde at sikre, at de passer?

Gætter på at du vil have forsænkede skruehoveder, de findes selvborende skrue for letbjælke, men de findes nok ikke som forsænkede, og 1,5 mm er lidt for tyndt at skrue i.
Jeg ville have købt forsænkede pladeskruer fx 4,2 x 25.
Boret 3 mm gennem begge, derefter 4,5 gennem krydsfineren.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.