Halløj, jeg er i gang med at ordne et badeværelse, hvor jeg skal skifte reglar til en større dimension for rørføring i væggen. Nu sidder den tilsvarende væg i det tilstødende rum også fast i de samme reglar, som skal skiftes. Kan man skrue gennem reglen og komme på bagsiden af panelerne for at fastgøre disse, eller er det ikke en god idé? Jeg har en del margen frem til tapetet, da der er tretex som mellem lag efter panelerne.
 
Hvorfor ikke bare bygge på reglarne som allerede sidder?
 
  • Synes
Jontha og 1 anden
  • Laddar…
H Huzzbutt sagde:
Hvorfor ikke bare bygge på reglerne, der allerede sidder?
Jeg har også tænkt på det. Der sidder 35x35 der lige nu, og jeg kan ikke finde denne dimension i de trælasthuse som byggmax, bolist etc (i hvert fald deres hjemmesider). Er den stadig gangbar?

Så har jeg fået fortalt, at det skal være cc30 for at tilfredsstille forsikringsselskaberne, og så bliver det lettere at starte fra bunden. Jeg er stadig i gang med at undersøge information om, hvordan tingene skal være for at det bliver korrekt.

Ville det være OK at bygge på disse 35x35 og så have cc60?
 
J Jontha sagde:
Jeg har tænkt på det også. Sidder 35x35 der lige nu, og jeg kan ikke finde denne dimension på de trælast, som byggmax, bolist osv. (i hvert fald deres hjemmesider). Er den stadig brugbar?

Så har jeg fået indprentet, at det skal være cc30 for at tilfredsstille forsikringsselskaberne, og det bliver lettere at gøre det fra grunden. Jeg er stadig i gang med at undersøge information omkring, hvordan tingene skal være for at det bliver rigtigt.

Ville det være OK at bygge på disse 35x35 og så have cc60?

Hvis du vil opnå cc30, synes jeg, at du kan bygge på 35x35 reglarne og sætte nye reglar imellem dem for at nå cc30. En rationel arbejdsmetode er først at sætte op cc30 reglarne, putte et lag med 45 mm isolering, og så sætte ekstra reglar på 35x35 træet og trække på et ekstra lag isolering, så det bliver tæt og fint.
 
  • Synes
Jontha
  • Laddar…
Tak for din hjælp Huzzbutt. Bliver til at gøre som du foreslår (y)
 
Synes du, jeg kan skære væk fra 70-reglen ved hvert punkt, hvor en gammel horisontal 35x35-regel skærer den nye 70-regel, når jeg sætter cc30? Alternativet er vel at fjerne dem og save til, så 70-reglen forbliver intakt. Nu når jeg spørger, føles alternativ 2 alligevel mindst besværligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.