Årsagen til mit spørgsmål er, at når skruen møder stålreglen, går den jo ikke igennem direkte, og jeg tænker, at mens den skruer sig igennem stålreglen, vil den slide hullet i gipspladen op. Er det bedst at forbore for at opnå så god holdbarhed som muligt?

Har købt skruer, der er beregnet til gips mod stål 3,5x25mm, men skal det være en skrue med ekstra bredt hoved, eftersom det skal hænge i et loft?

/N

Det er jo godt med ekstra bred kranium men intet must...

Lej en skruemaskine med bånd til stålregel!

Jeg gjorde som du herhjemme men var ved at blive skovtosset med store huller, hvor skruerne alligevel ikke sad og knækkede gipsplader, der faldt ned...
Med gipskruemaskinen gik det som en dans og tog ikke mange minutter per plade! :)

Mvh,
Anders

Køb eller lej en sådan her (eller lignende). Det er guld værd at slippe for at fumle med skruer, som man taber.
Automatisk skruvdragare fra Makita med båndskruemagasin, ideel til effektiv skruning uden at miste skruer.

Tak så meget for svarene!

PH2 bits til gipsskruv, sølvfarvet med sekskantholder, bruges til at stramme skruer uden forudboring. Velegnet til DIY-projekter. Hvis du ikke har en skruvautomat, som der foreslås, eller ikke har lyst til at løbe til din lokale maskinudlejer, kan du købe PH2 bits til gipsskruer fx hos Bauhaus. Koster et par tiere. Fungerer ypperligt. Brug ikke skruer med borspids til stålreglar. Hullet, de borer op, gør, at skruen ikke sidder rigtig stramt i reglen. Du behøver naturligvis ikke forbore heller. Sort gipsskrue med PH2 hoved og flere skruer af forskellig længde til gipsprojekter.

Senest redigeret:
Ja, det var det som var min oprindelige plan, det jeg har i dag er en hilti skruemaskine og det jeg har købt til er en dybdestopper og bruger essve gipsskruer til stålregel 3,5x25mm. Det fungerer måske stadig til trods for alt.

Forstår at det er mere effektivt at anvende en gipsskruemaskine men resultatet bliver muligvis det samme, selvom det tager lidt længere tid med en almindelig skruemaskine. Det eneste jeg vil undgå er en dårlig montering af pladerne, især fordi det er i loftet.

Tak for svarene.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.