Skal lægge et trægulv ved siden af et tilstødende rum, der allerede har det, og helst ville jeg gerne have, at brædderne i begge rum mødes præcis kant i kant med en eller anden form for tærskelliste. Det tror jeg vil se bedst ud.

Det betyder, at den første bræt skal skæres på langs, og jeg vil skrue eller sømme den direkte ned helt inde mod væggen, men det bliver meget risikabelt at skrue i fjedren, da gulvvarmeslangen kommer i vejen. Er der nogen, der kan give forslag til en løsning?

f.eks. Skal man lade være med at bekymre sig om, at brædderne ligger ujævnt, de vil alligevel blive dækket af en eller anden bred liste, og ikke skære den første bræt, så man kommer lidt længere ud fra væggen, eller kan man lime netop denne første bræt? Det ville være muligt at skrue lige oppefra og ned, det er netop, når man vinkler skruen, det bliver et problem. Men man vil heller ikke have synlige skruer ...

se billeder med en prøvebit af gulvbræddet

• Gulv under opbygning med synlige gulvvarmeslanger og isolering mellem træplanker og metalplader i et rum, klar til at lægge trægulv.
  • En prøvebit af en trægulvbræde placeret over isolering og nær varmerør.
En lidt omstændelig vej kunne være at kottla 45x45 stykker mellem reglarne og skrue ned i dem, mellem reglarne og ikke på reglarne hvor slangen går....

Hvis nogen ellers har idéer ville jeg være yderst taknemmelig :(

Æh, lime bræt #1 med bræt #2? Det er jo præcis langs en væg, og der lærer du ikke danse. Kortlæg ved døren måske...

Edit: Måske burde jeg tilføje, at jeg ikke har en anelse om det er en god idé eller ej.

Senest redigeret:
Hvis du skruer/sømklar den kløvede gulvbræt længst inde mod væggen, og derefter limer den mod bræt 2, så tror jeg du er safe.

Det blev til sidst sådan, at jeg satte kortlingar mellem reglarne og skruede skruer der, i stedet for i reglarne hvor slangen gik. Blev så skide godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.