hej. Vi bor i et hus fra 70'erne. På vores bagside har vi vores/børnenes soveværelser. Fra vores soveværelser til skellet til vores naboer har vi ca. 8 meter. Der har vores nabo sat en trampolin op, deres børn hopper og skriger til sent om aftenen ca. kl. 23 hver aften. De skrigende børn vækker vores børn.
Vi har talt med naboen, men de nægter at indse problemet, at de vækker en 9 måneder gammel baby hver aften. Så vi lagde nu en masse penge på at efterisolere huset. Tømrerne fjernede den gamle isolering, da den var dårlig. De satte nye regler op og installerede 1 DM tyk isolering (isover g3 touch), og skiftede hele facaden ud, alt nyt. Huset blev flot, men vi hører dog de skrigende børn lige så meget som før
.
Nu begynder vi at blive desperate og ved ikke, hvordan vi skal få roligere soveværelser
. Nogen der kan have et forslag til en løsning, da naboen slet ikke lytter til os, selvom vi har talt med dem flere gange. Mvh
Vi har talt med naboen, men de nægter at indse problemet, at de vækker en 9 måneder gammel baby hver aften. Så vi lagde nu en masse penge på at efterisolere huset. Tømrerne fjernede den gamle isolering, da den var dårlig. De satte nye regler op og installerede 1 DM tyk isolering (isover g3 touch), og skiftede hele facaden ud, alt nyt. Huset blev flot, men vi hører dog de skrigende børn lige så meget som før
Nu begynder vi at blive desperate og ved ikke, hvordan vi skal få roligere soveværelser
JanneJanne123
Husejer
· Stockholm
· 2 911 indlæg
JanneJanne123
Husejer
- Stockholm
- 2,911 indlæg
Lyder som utroligt usympatiske naboer, den nemmeste løsning er jo at forsøge at få børnene til at være stille, men jeg forstår udfordringen.
Har I haft held med at identificere, hvor lyden kommer ind? Oftest er vinduer og ventiler det svage punkt, hvad angår lyd, og væggene har I jo allerede fikset efter hvad jeg forstår.
Har I haft held med at identificere, hvor lyden kommer ind? Oftest er vinduer og ventiler det svage punkt, hvad angår lyd, og væggene har I jo allerede fikset efter hvad jeg forstår.
Kan I ikke bytte soveværelse for barnet i sommerferietider? Jeg kan enig i, at skrigende børn klokken 23 ikke er ok, men nogle gange må man være pragmatisk.
Ps. Om 5-6 år køber du en trampolin. Hævn er sød.
Ps. Om 5-6 år køber du en trampolin. Hævn er sød.
Tjek om I har ventilationshuller i væggen mod den side. Der findes lyddæmpende versioner, som kan udskiftes med, eller alternativt lukke ventilationen, når naboens børn larmer.
Vi har nemlig vores ventilation mod naboens grund på vores ene side, hvor de har en jacuzzi. Cirka 5 meter fra vores hus. Det kan høres ind, når ventilationen står åben. Når jeg lukker den, bliver det stille.
Hilsner,
Andreas
Vi har nemlig vores ventilation mod naboens grund på vores ene side, hvor de har en jacuzzi. Cirka 5 meter fra vores hus. Det kan høres ind, når ventilationen står åben. Når jeg lukker den, bliver det stille.
Hilsner,
Andreas
Vi har nye 3 glasvinduer.
Vi forstår, at børn leger, da vi bor i et område med ret mange børnefamilier.
Men det er ikke kun almindelig børneleg.
De har flere gange skudt bolde på vores soveværelsesvinduer.
Når vi taler med forældrene, siger de bare, at børn er børn.
Børnene har skudt vores anden nabos biler i stykker.
Vi har nu planer om at bygge et støjhegn mod naboen, men vi ved ikke, hvor meget det vil hjælpe.
Vi forstår, at børn leger, da vi bor i et område med ret mange børnefamilier.
Men det er ikke kun almindelig børneleg.
De har flere gange skudt bolde på vores soveværelsesvinduer.
Når vi taler med forældrene, siger de bare, at børn er børn.
Børnene har skudt vores anden nabos biler i stykker.
Vi har nu planer om at bygge et støjhegn mod naboen, men vi ved ikke, hvor meget det vil hjælpe.
Støjplanker ser jeg som udsigtsløse. Der er ofte begrænsninger i, hvor store og omfattende plank der må bygges.
Mod bolde vil et plank delvist hjælpe.
Desværre bliver det to eller flere meninger, der står mod hinanden. De hoppende børns forældre ser ikke børnenes aktiviteter som et problem. Jeres kommentarer kan evt. bare styrke deres opfattelse af, at børnene skal have lov til at være ude og lege nu i sommerferien.
Mod bolde vil et plank delvist hjælpe.
Desværre bliver det to eller flere meninger, der står mod hinanden. De hoppende børns forældre ser ikke børnenes aktiviteter som et problem. Jeres kommentarer kan evt. bare styrke deres opfattelse af, at børnene skal have lov til at være ude og lege nu i sommerferien.
Jeg har forsøgt at lokalisere, hvor lyden kommer fra.
Det føles som om mange af lydene kommer fra væggen. Ekar i væggen.
Vi har spalteventiler over vinduet, som jeg har lukket, men tror de behøver isoleres, tips?
.
Tak for alle de gode svar
Det føles som om mange af lydene kommer fra væggen. Ekar i væggen.
Vi har spalteventiler over vinduet, som jeg har lukket, men tror de behøver isoleres, tips?
Tak for alle de gode svar
I har nok et svært problem her. Det er ikke enkelt at få bedre lydisolering i et rum, ser det ud til. Børneskrig anses normalt som noget, man må tåle som nabo. De må selvfølgelig ikke kaste bolde eller andet ind på jeres grund, men det er nok svært at få helt væk i praksis. Formodentlig er den bedste løsning, at I foretager en tilpasning og lader et lysfølsomt barn sove i et rum, der vender i en anden retning.
Haha, et af de bedste tips indtil videre
Vi har også tænkt på vægabsoorbenter for at dæmpe de klare høje lyde lidt.
I ser ud til at have naboer uden forstand. Hvis de ikke vil tilpasse sig, bliver det svært at tvinge dem til det.
Det vigtigste er da at sikre, at I får så lidt stress som muligt på grund af dette. Læg babyen inde på jeres soveværelse, hvis det hjælper, og forsøg derefter at placere nabogenerne ved siden af jer uden at hidse jer op over det.
Derudover er der selvfølgelig nogle andre ting, I kan gøre. Havner bolden i jeres have, må de ikke komme ind for at hente den, og der er ingen, der siger, at I behøver at kaste den over hegnet samme aften; hvis I gør det om morgenen, er det hurtigt nok.
Derefter er det en god idé at vande græsplænen om aftenen, og det er ikke altid muligt at undgå, at sprederen også spreder på naboens plæne. Ikke så sjovt at hoppe på en våd trampolin.
Det vigtigste er da at sikre, at I får så lidt stress som muligt på grund af dette. Læg babyen inde på jeres soveværelse, hvis det hjælper, og forsøg derefter at placere nabogenerne ved siden af jer uden at hidse jer op over det.
Derudover er der selvfølgelig nogle andre ting, I kan gøre. Havner bolden i jeres have, må de ikke komme ind for at hente den, og der er ingen, der siger, at I behøver at kaste den over hegnet samme aften; hvis I gør det om morgenen, er det hurtigt nok.
Derefter er det en god idé at vande græsplænen om aftenen, og det er ikke altid muligt at undgå, at sprederen også spreder på naboens plæne. Ikke så sjovt at hoppe på en våd trampolin.
Godt indlæg. Men hvad er det for nogle unger du kender, der ikke hopper, hvis trampolinen er våd? Her er der hoppet i både regn og rusk. Ikke en eneste unge, der har ladet være med at hoppe pga. vejrharry73 sagde:
Men hvis de skriger for meget, må de gå ind.
