Hvis man fører en imkanal i et mellemgulv, der er mindre end eller lig med 125 mm, kan man jo få plads til en slags bøjle og pendel. 125+30+30=185 mm
Men, hvordan gør man, hvis man vil føre en 160 mm spiro? 160+30+30 = 220, det kan være der, men hvordan gør man i praksis.
Jeg vil jo ikke lægge røret på isoleringen, da det på grund af røret og sin egen vægt kan miste sin funktion (bliver trykket sammen).
Har nogen gjort dette?
Eller skal jeg nøjes med 125?
(Undlad venligst det nemme svar tak
)
PS.
Eller er der en form for rørstøtte, man kan sætte under? F.eks. på et stykke åbent panel?
DS.
Men, hvordan gør man, hvis man vil føre en 160 mm spiro? 160+30+30 = 220, det kan være der, men hvordan gør man i praksis.
Jeg vil jo ikke lægge røret på isoleringen, da det på grund af røret og sin egen vægt kan miste sin funktion (bliver trykket sammen).
Har nogen gjort dette?
Eller skal jeg nøjes med 125?
(Undlad venligst det nemme svar tak
PS.
Eller er der en form for rørstøtte, man kan sætte under? F.eks. på et stykke åbent panel?
DS.
Jeg lykkes nok med at stille for svære spørgsmål (som ikke så mange har kendskab til eller interesse i at svare på), eller for nemme ("jeg gider ikke svare på et så enkelt spørgsmål"). Så jeg bruger hermed mit bump på denne tråd... 
Det lyder som om du er lidt ude efter et kanalstöd men forudsat at du har tilstrækkeligt med isolering rundt om kanalen ud fra brandsikring, tør jeg ikke svare på, hvordan kanalstødet påvirker det hele.
I dit tilfælde ville jeg nok gætte på, at brandsikringen bliver den begrænsende faktor for, hvor grov kanal du kan indsætte. www.imkanal.se plejer at være min anbefaling for læsning.
I dit tilfælde ville jeg nok gætte på, at brandsikringen bliver den begrænsende faktor for, hvor grov kanal du kan indsætte. www.imkanal.se plejer at være min anbefaling for læsning.
Ja præcis, kanalstøtte, men de jeg har set er så høje.
Har man et bjælkelag af 45x220 træ, så er det jo netop 160mm kanal max, da 160+30 mm isolering bliver netop 220mm.
Så, hvis kanalstøtten, som den du linkede til, var 30mm i stedet for 120, så ville det jo fungere.
Alternativet som jeg ser det er vel at lave en minerit eller gips kasse i bjælkelaget, men måtte føles alligevel lidt bedre....
Ellers burde måske en eller anden pladefirma ganske enkelt kunne lave 3 støtte til mig i 30mm højde. Er ikke så vildt lang strækning det drejer sig om.
Har man et bjælkelag af 45x220 træ, så er det jo netop 160mm kanal max, da 160+30 mm isolering bliver netop 220mm.
Så, hvis kanalstøtten, som den du linkede til, var 30mm i stedet for 120, så ville det jo fungere.
Alternativet som jeg ser det er vel at lave en minerit eller gips kasse i bjælkelaget, men måtte føles alligevel lidt bedre....
Ellers burde måske en eller anden pladefirma ganske enkelt kunne lave 3 støtte til mig i 30mm højde. Er ikke så vildt lang strækning det drejer sig om.
De kanalstød som myretue linket til ændrer man nemt højden på ved at klippe dem ned.
Klik her for at svare