Nogen der ved, om dette er muligt? To-plans hus, åbning omkring 5 meter, mellemdæk der hviler på ydervæggen som skal fjernes. Findes der løsninger for at undgå en bjælke ved åbningen på stueetagen?

J
For lidt info om dit kommende arbejde
Fotos plus tegninger af konstruktionen som er i dag så kan du få svar

D dogpox sagde:
Er der nogen, der ved, om dette er muligt? To-planshus, åbning omkring 5 meter, mellemdæk, der hviler på ydervæggen, der skal fjernes. Findes der løsninger for at undgå en bjælke ved åbningen i stueetagen?
Helt muligt,
Var med til at rive en bærende kældervæg for nogle år siden, da husejeren også ønskede at udvide kælderen.

Forstærkningen i det tilfælde blev en HEA200 stålbjælke, som ses på billederne nedenfor. Spændvidde omkring 6m.
Blev helt indbygget i dækket, da vi skar de eksisterende gulvbjælker ind i bjælken, det kan ses lidt i overkanten på det ene billede.

Det kan være en form for alternativ, hvis du ikke ønsker nogen synlig bjælke.

• Bygge af forstærkning i en kælder, væggen er revet ned, og stålbalken HEA200 understøttes af søjler, murbrokker er synlige på gulvet.
  • HEA200 stålbjælke i kælder, set fra siden. Rustfarvet overflade. Del af bærende konstruktion, omgivet af trækonstruktion og murværk.
  • Underjordisk byggeplads med en stålbjælke HEA200 i loftet og grus, der falder ned, omringet af murstensvægge og træstænger.
  • Kælderområde uden gulvbelægning med betonvægge og nyligt belagt betongulv, synlig døråbning med udsigt til tilstødende rum.
  • Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
Tror jeg forstår konstruktionen, men undrer om en sådan bjælke er beregnet til at blive brugt sådan? Regnede I på styrken og de belastninger, som mellem bjælkerne trykker med?

D dogpox sagde:
Tror jeg forstår konstruktionen, men undrer mig om en sådan bjælke er beregnet til at blive brugt på den måde? Beregnede I bæreevnen og de belastninger, som mellem bjælkerne presser med?
I dette tilfælde var det en konstruktør, der udarbejdede detailtegningen på denne løsning. Så jeg er helt sikker på, at det vil holde. Det er jo principielt kun belastningen fra gulvet, der påvirker bjælken.
Resultatet blev et helt stumt gulv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.